محمدرضا آهنچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اقدامات وزارت علوم و دانشگاه ها برای مواقع قطعی برق در کلاس ها و امتحانات مجازی، افزود: در غیر این صورت اگر ارزشیابی مستمر در طول نیمسال انجام شده باشد، استاد می تواند بر اساس نتیجه ارزشیابی مستمر هر دانشجو، سهم نمره پایانی او را از طریق محاسبه ضریب متناسب با میانگین کل سایر دانشجویان کلاس که در آزمون پایانی شرکت داشته اند محاسبه کند.
وی افزود: در رابطه با کیفیت آموزش الکترونیکی و امتحانات پایان نیمسال تحصیلی، وزارت علوم وابسته به همکاری و عملکرد سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها است. از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته ایم و می خواهیم در خصوص افزایش سرعت اینترنت به جامعه دانشگاهی، پژوهشگران به ویژه دانشجویان کمک کند.
وی تصریح کرد: در رابطه با اختلال در برگزاری امتحانات به دلیل قطعی برق، درخواست وزارت علوم این است که در صورت امکان در ایام برگزاری امتحانات پایان نیمسال قطعی برق رخ ندهد.
آهنچیان ادامه داد: واکنش وزارت علوم به این وضعیت، در صورتی است که دانشگاه ها مراتب بروز مشکل یا بحران را در نتیجه قطعی برق گزارش کرده باشند که تاکنون چنین موردی نداشته ایم. دلیل این امر، عدم بروز قطعی برق نیست، بلکه قدرت تصمیم گیری دانشگاه ها در حل مسأله برای دانشجویان یا امتحان دروسی است که با این مشکل رو به رو شده اند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت علوم، بنا به تشخیص دانشگاه، در مواردی که مشکلی رخ داده باشد به ویژه وقتی بروز اختلال خارج از اراده دانشجو است، گروه آموزشی و عضو هیأت علمی با دانشجو به نحوی رفتار کنند که در روند تحصیل او خللی ایجاد نشود.