تهران - ایرنا - یک سازمان حقوق بشر فلسطینی به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان های متعلق به فلسطینیان اعتراض کرد و هشدار داد که این حملات جان بیماران به ویژه مبتلایان به کرونا را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه «القدس العربی»، سازمان حقوق بشر «الحق» مستقر در «رام الله» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی‌که جهان برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» بسیج شده است، نیروهای اشغالگر قدس با نادیده گرفتن تعهدات قانونی و بین‌المللی، حمله به بیمارستان‌های فلسطین را ادامه می‌دهند.

 این سازمان افزود: حملات نظامیان رژیم اسرائیل، به بیمارستان‌ها آسیب رسانده و زندگی بیماران فلسطینی از جمله بیماران مبتلا به کرونا و نیز کارکنان را در معرض خطر قرار داده است.

سازمان الحق در این بیانیه اضافه کرد که هدف قرار دادن عمدی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط نظامیان صهیونیست، به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

الحق تصریح کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ۲۶ دسامبر با ۵ موشک پیاپی مکانی در ۴۰۰ متری بیمارستان کودکان «محمد الدوره» را در شهر غزه هدف قرار دادند که علاوه بر زخمی شدن ۳ فلسطینی، باعث ترس و وحشت کودکان بیمار و کادر پزشکی شد.

به نوشته این سازمان، روز بعد از این حادثه ۵ خودروی نظامی اسرائیلی ورودی مجتمع پزشکی فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری غربی را بستند و ۲۰ نارنجک صوتی و اشک‌آور و خفه کننده را  به سمت مردم در حیاط بیمارستان پرتاب کردند که این حمله منجر به مشکلات تنفسی ده‌ها فلسطینی در نتیجه استنشاق گاز اشک‌آور شد، در حالی که دو فلسطینی توسط گلوله‌های پلاستیکی نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

 بر اساس بیانیه این سازمان حقوق بشری، آخرین حمله صورت گرفته توسط نیروهای اسرائیلی، یورش به بیمارستان کودکان «شهید ثابت» در طولکرم بود که این رژیم اقدام به پرتاب ۴ نارنجک صوتی داخل این بیمارستان کرد که در اثر آن بسیاری از بیماران به ویژه کودکان و افراد مسن در اثر این حمله دچار وحشت و تشنج شدند.

وزیر بهداشت فلسطین نیز پیشتر گفته بود که اسرائیل در کمتر از یک ماه به ۳ بیمارستان در فلسطین از جمله یک بیمارستان کودکان حمله کرده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در جنگ اسرائیل در نوار غزه در تابستان ۲۰۱۴ که ۵۱ روز به طول انجامید، ارتش رژیم صهیونیستی ۶۰  مرکز بهداشتی - درمانی را مستقیماً هدف قرار داد.