مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: اجرای طرح عمرانی نیمه تمام احداث و آسفالت محور تکاب - تخت سلیمان - دندی تسریع یافته و ادامه این پروژه به دلیل وجود معارض و موانع نباید متوقف شود.

امیر ستوده‌فر روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح جاده‌ای تکاب - دندی افزود: این پروژه هم اکنون از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و اجرای آن طبق زمان‌بندی و تکمیل به موقع آن، نیازمند جدیت پیمان‌کاران پروژه و اداره‌های مرتبط است.

وی با بیان اینکه اداره‌های تکاب در زمینه صدور مجوز و پاسخ‌دهی به استعلام‌های مربوط به این پروژه سریع و جدی عمل کنند اظهارداشت: ادارات و پیمان‌کار طرح تکاب - دندی جهت رفع معارض‌ها و موانع فراروی اجرا و تکمیل این پروژه در بخش فنی و مالی هم‌پوشانی، هماهنگی و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا در این طرح عمرانی پیشرفت مورد نظر حاصل‌شود.

فرماندار تکاب بیان کرد: موانع مربوط به تاسیسات مختلف برق و گاز و معارض‌های محلی‌ موجود در مسیر طرح جاده ای تکاب - دندی نباید موجب ادامه اجرای توقف پروژه گردد و این مشکلات به‌طور جدی و فوری رفع شود.

ستوده‌فر ادامه داد: اداره های تکاب و پیمان‌کار پروژه در جابجایی تیرهای برق، تاسیسات گازرسانی و تامین مصالح موردنیاز طرح اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: تکمیل آسفالت و زیربار ترافیک رفتن ۳.۵ کیلومتر از ابتدای این پروژه و اتصال سه راهی تخت سلیمان به نقطه شروع پروژه و اجرای باند سوم موجب پیشرفت قابل ملاحظه طرح تکاب - تخت سلیمان - دندی می‌شود.

ستوده‌فر گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این محور مواصلاتی موجب بهبود وضعیت حمل‌ونقل بین شهری و کاهش مشکلات جاده‌ای و ارتقای زیرساخت‌های توسعه در این شهرستان خواهد شد.

عملیات اجرایی احداث قطعه اول محور تکاب - دندی - زنجان به طول ۲۵ کیلومتر اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حضور استاندار آذربایجان غربی و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در محل سه راهی پهلوان این شهرستان و ورودی جاده تخت سلیمان آغاز شد.

برای ساخت و توسعه قطعه اول محور تکاب - دندی - زنجان از محدوده سه راهی پهلوان تا روستای احمدآباد سفلی بخش تخت سلیمان ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که جاده‌های کوهستانی و سخت‌گذر دارد.