تهران- ایرنا- مجری پروژه خط ۶ مترو تهران اعلام کرد: دستگاه حفار مکانیزه‌ای که در پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو مشغول پیشروی است، با گذر از ایستگاه میدان اصلی شهرری - ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) وارد مرحله پایانی حفاری‌های این بخش شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی مزینانی افزود: به دنبال حفاری حدود ۸۰۰ رینگ باقی مانده که به لحاظ متراژ شامل ۱۲۰۰ متر طول می‌شود، پروژه توسعه جنوبی خط ۶ طی ماه‌های آتی پایان خواهد یافت.

وی اظهار داشت: پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو، شامل ۶ کیلومتر مسیر و ۴ ایستگاه از دولت‌آباد تا شرق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در حال اجرا است.

مزینانی گفت: عملیات حفاری این مسیر توسط دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع صورت می‌پذیرد که در حال حاضر با گذر از ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حفاری ۱۲۰۰ متر باقی مانده از مسیر شروع شده است تا به ایستگاه پایانی بخش توسعه جنوبی خط ۶ یعنی ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برسد و عملیات حفر تونل مترو خاتمه یابد.

به گفته مجری پروژه خط ۶ مترو تهران، با احداث ۴ ایستگاهی که در بخش توسعه جنوبی خط ۶ برنامه‌ریزی شده است، تحولی محسوس در دسترسی هرچه آسان‌تر اهالی شهرری به شبکه مترو و نیز متقابلا مراجعان اقصی نقاط پایتخت به شهرری و اماکن زیارتی آن صورت خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطعی که در پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مشغول به کار است، روزانه حدود ۶ تا ۷ متر پیشروی دارد.

خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر (۱۰٫۰ کیلومتر فعال) با ۳۱ ایستگاه است که ۵ ایستگاه این خط شامل دولت‌آباد، شهدا، امام حسین (ع)، بعثت و کیانشهر تاکنون افتتاح شده است.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و محله نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور با خط هفت، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر با خط یک، در ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) با خط سه و در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر یافته و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد.