تهران – ایرنا – منابع خبری سه شنبه شب گزارش دادند: مقام‌های جنبش‌های فتح و حماس به زودی در دوحه قطر درباره برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین دیدار و مذاکره خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک منبع آگاه در حماس به این خبرگزاری گفت: "جبرئیل رجوب" دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح به زودی به قطر سفر خواهد کرد و در دوحه با مقام های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت وگو خواهد کرد.

این منبع که نخواست نامش ذکر شود، افزود: سفر رجوب به دوحه و دیدار با مقام های حماس در آستانه نشست گروه های فلسطینی در قاهره خواهد بود که قرار است اوایل ماه فوریه در قاهره برگزار شود.

این گزارش می افزاید: دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در قطر با مقام های حماس درخصوص موضوعات مختلف از جمله برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین مذاکره خواهد کرد.

پیش تر «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان گفته بود که دولت و مقام های فلسطینی همه موانع پیش روی انتخابات آینده را با هدف موفقیت این رویداد برطرف خواهند کرد.

در همین رابطه خبرگزاری «وفا» فلسطین گزارش داد: این انتخابات در سه مرحله برگزار خواهد شد و براساس فرمان ریاستی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می(۱ خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

حماس و فتح دو گروه اصلی فلسطینی سال هاست که با هم اختلاف دارند. حماس کنترل باریکه غزه را برعهده دارد و جنبش فتح نیز منطقه کرانه باختری را در قالب تشکیلات خودگردان فلسطینی در کنترل دارد.