به گزارش ایرنا؛ سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در حاشیه حضور در سامانه سامد به خبرنگار ایرنا افزود: امروز از طریق سامانه سامد به صورت تلفنی در خدمت مردم بودیم و فرصتی پیش آمد تا از نزدیک و مستقیم مسائل و مشکلات آنها را بشنویم.
وی اضافه کرد: علاوه بر ایجاد فرصت شغلی و کمک به واحد تولیدی، شهروندان مشکلاتی با شهرداری ها و برخی از دستگاه های اجرایی داشتند که مطالبات آنها ثبت شد.
استاندار همدان با بیان اینکه برخی از مشکلات مطرح شده در سامانه سامد پاسخ داده شد گفت: برای برخی از درخواست های مطرح شده نیز مقرر شد که اداره بازرسی استانداری موضوع را پیگیری میکند.
شاهرخی ادامه داد: برخی از مطالبات مسائل کلی و عمومی است که در کارگروه ها و معاونت های مرتبط مطرح یا به دستگاه های مختلف اجرایی ارجاع شده و تصمیم کلی برای خدمت رسانی عمومی به مردم صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه سامانه سامد سرعت ارتباط با مردم را آسان کرده است افزود: تماس های تلفنی ثبت شده و نیازی به مراجعه تماس گیرنده نیست؛ بلکه اداره بازرسی و ارزشیابی استانداری این موارد را تا حصول نتیجه پیگیری کرده و آن را به ذی نفع یا ذی نفعان اطلاع رسانی می کند.
شاهرخی استاندار همدان در سامانه سامد به مطالبات ۳۰ تن از شهروندان پاسخ داد.
سامانه تلفنی ۱۱۱ یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور است که هر یک از آحاد مردم میتوانند ایدهها، پیشنهادها، انتقادها، شکایتها و درخواستهای خود از دولت و دستگاههای اجرایی را با آن مطرح کنند.
هدف از راهاندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاههای اجرایی است.
سامانه ارتباطی ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاههای اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمانهای مرتبط از چارچوب قانونی، نقش مطالبهگری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.