تیمور باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵ نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جادهای کالا و مسافر و تعداد ۱۵ نشست مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل عمومی جادهای کالا و مسافر تشکیل شد.
وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شد آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان با اشاره به عمدهترین تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل عمومی جادهای کالا و مسافر استان گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سو استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان از عمدهترین تخلفات این بخش بوده که برابر قانون با متخلفان برخورد شد.
وی از برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، از این پس علاوهبر شرکتها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جادهای به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر نیز در این کمیسیون رسیدگی میشود.