شهرکرد- ایرنا- مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از فعال بودن طرح راه‌آهن سفیددشت به شهرکرد در چهار قطعه خبر داد و گفت: زیرسازی این طرح تاکنون از ۴۶ درصد پیشرفت برخوردار شده است.

علیرضا صلواتی روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی این استان افزود: برای سرعت‌بخشی به اجرای طرح اعتبار لازم مورد نیاز است و انتظار می‌رود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده نیز به زودی تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های تعیین ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد تصریح کرد: با وجود اینکه پیمانکار طرح مشخص شده است، اما معارضات موجود ایستگاه راه‌آهن در محل میدان قمر بنی‌هاشم(ع) شهرکرد عملیات اجرایی این طرح را با وقفه مواجه کرد.

صلواتی ادامه داد: با این وجود، محل دیگری برای استقرار ایستگاه مشخص شده است که نسبت به دیگر موارد پیشنهادی از نظر اجرایی بودن، فنی بودن و اقتصادی بودن توجیه‌پذیر است.

صلواتی با اشاره به تغییر محل ایستگاه راه‌آهن از میدان قمر بنی‌هاشم(ع) در مجاورت کمربندی شرق و شمال شهرکرد در اراضی منطقه رحمیته، تصریح کرد: بر اساس مطالعات کارشناسی این محل بهترین گزینه برای جانمایی ایستگاه است و تنها ۱۵ هکتار معارض در این منطقه وجود دارد که امید می‌رود در این خصوص به توافق مورد نظر دست پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز به اهتمام جدی دولت بر تکمیل هرچه سریع‌تر طرح راه‌آهن سفیددشت به شهرکرد اشاره کرد و گفت: راه‌آهن از مهمترین طرح‌های اقتصادی مقاومتی استان به شمار می‌رود و با توجه به ضرورت اجرای این طرح در توسعه حمل و نقل ریلی و مطالبات چندین ساله مردم تلاش ویژه‌ای برای اجرای آن به کار گرفته شده است.

الله‌کرم نصیری افزود: تاکنون۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح تامین شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده اعتبار باقی‌مانده به جد در حال پیگیری است.

وی در خصوص تغییر ایستگاه راه‌آهن شهرکرد نیز تصریح کرد: این جابه‌جایی از کیفیت کار نمی‌کاهد و هزینه‌بر نیست.

نصیری علت جابه‌جایی تغییر ایستگاه راه‌آهن شهرکرد را معارضات و مشکلات اجتماعی در محدوده میدان قمر بنی‌هاشم(ع) دانست و گفت: پیمانکار طرح مشخص شده و با قید فوریت زمین مورد نیاز در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار داده می‌شود.

به گزارش ایرنا،عملیات اجرایی طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد با ۹۲ کیلومتر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و با تکمیل آن چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

در مسیر این پروژه ۱۵ دستگاه تونل به‌طول پنج هزار و ۲۸۴ متر و پل‌ها و تقاطع غیر همسطح به‌طول ۲ هزار و ۴۸۵ متر اجرا خواهد شد.

بنا بر گفته مسئولان تلاش می‌شود تا این طرح در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.