سنندج - ایرنا - رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد از بازگشایی گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد پاوه هورامان خبر داد.

دیاری استواری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ بارش برف و کولاک شدید از دیروز در شهرستان به ویژه در ارتفاعات و گردنه ژالانه آغاز و باعث کند شدن تردد در محورهای ارتباطی شهرستان شد.

وی افزود:‌ باتوجه به شدت بارش برف و کولاک شدید ساعت ۲۳ دیشب محور ارتباطی سروآباد پاوه هورامان مسدود اعلام شد و راهداران از ساعت ۴ بامداد امروز عملیات بازگشایی این مسیر را آغاز کردند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: بازگشایی گردنه ژالانه تا ظهر امروز به طول انجامید و  اکنون تردد در این مسیر برقرار است.

وی با بیان اینکه تردد در گردنه ژالانه بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست گفت:‌ ۱۲ نفر از نیروهای راهدرای با ۶ دستگاه ماشین آلات برف روبی شامل ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه بولدوزر،‌ یکدستگاه برف خور و یکدستگاه گریدر مسیر را کاملا بازگشایی و ایمن کردند.

استواری اضافه کرد: ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از ۷۰ سانتی متر می رسد و بر روی کوه و دامنه ها بیش از ۲ متر برف انباشت شده که همین امر خطر سقوط بهمن را نیز در پی دارد که از رانندگان تقاضا داریم از تردد بی مورد و غیرضروری در این گردنه خودداری کنند.

وی گفت:‌ برف روبی در گردنه مارانی محور ارتباطی سروآباد کامیاران و سایر محورهای ارتباطی شهرستان به ویژه راههای روستایی با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری انجام شده و تردد در این محورهای ارتباطی بدون هیچ مشکلی برقرار است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.