تهارن- ایرنا- «رونالدو» پیشنهاد وسوسه انگیز هیات گردشگری عربستان سعودی در راستای حضور به‌عنوان چهره مشهور در یک تور تبلیغاتی در این کشور را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، نشریه تلگراف انگلیس در گزارشی مدعی شد که فوق ستاره پرتغالی باشگاه یوونتوس پیشنهاد چشمگیر هیات گردشگری ریاض را به منظور ایفای نقش اصلی در این کمپین تبلیغاتی که با هدف گسترش صنعت گردشگری این کشور راه‌اندازی شده، رد کرده است.

تلگراف مدعی است که این پیشنهاد سالیانه حدود ۶ میلیون یورو برابر مرد پرتغالی درآمد داشته و برای «لیونل مسی» فوق ستاره باشگاه بارسلونا نیز مطرح شده است.

این کمپین که به «از عربستان سعودی دیدن کنید» موسم است، قرار است ماه آینده آغاز به کار کند؛ عربستان قصد دارد با استفاده از ورزشکاران مطرح و برگزاری رویدادهای ورزشی بزرگ در این کشور، چهره مثبتی از ریاض برای جهان به نمایش درآورد؛ کشوری که به دلیل نقض مکرر حقوق بشر، از سوی سازمان‌هایی همچون دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین الملل مورد انتقاد قرار گرفته است.

کشور حاشیه خلیج فارس در سال ۲۰۱۹ و پس از امضای قراردادی سه ساله به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو با فدراسیون فوتبال اسپانیا، میزبانی سوپرجام اسپانیا را که با حضور چهار از جمله رئال مادرید و بارسلونا برگزار شد، عهده‌دار بود.

در همان سال، «آنتونی جاشوآ» در منطقه الطریف ریاض که از سوی یونسکو ثبت جهانی نیز شده است، از «اندی رویز» بوکسور مکزیکی انتقام گرفت و به تازگی نیز برگزار کننده رقابت‌های رانندگی فرمول یک نیز به دلیل توافق بر سر برگزاری یک مسابقه در سال ۲۰۲۱ در جده مورد انتقاد قرار گرفته است.