سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۵ واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده که بیش از ۶۰۰ مورد آن مرغداری است.

احمد فعله‌گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۴۰۷ واحد صنعتی فاقد گاز طبیعی در استان شناسایی که براساس مصوبه شورای اقتصاد تاکنون ۶۲۶ واحد آن به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

وی با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی در مصرف ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است، افزود: با اتمام طرح‌های گازرسانی به صنایع استان در قالب مصوبه شورای اقتصاد سالانه در مصرف ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به بهره‌مندی ۱۳ شهرک صنعتی از گاز طبیعی در استان، اضافه کرد: پارسال این شرکت برای گازرسانی به هر واحد تولیدی مصوبه شورای اقتصاد، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه می‌کرد اما امسال این رقم به سقف ۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

فعله‌گری با بیان اینکه گازرسانی به ۹۵ درصد صنایع به راحتی صورت می‌گیرد، یادآور شد: در صورت فاصله واحدهای تولیدی تازه احداث شده با خطوط انتقال گاز زیاد و اعتبار مورد نیاز آن از سقف ۶ میلیارد ریال بیشتر باشد، خود صاحب واحد تولیدی باید هزینه اضافی آن را پرداخت کند، با این وجود خطوط گاز در تمام نقاط استان گسترده است‌.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۳ درصد جمعیت روستایی در کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند بوده و در حال حاضر ۵۵۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، عمومی، تجاری، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز برخوردار هستند.