تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری به شهردار، گفت: بررسی مصوبات اخیر کمیسیون ماده 5 توسط کمیته شهرسازی شورای شهر نشان می‌دهد، صدور مجوزهای تراکم ساختمانی مازاد بر ضوابط طرح تفصیلی روند رو به رشدی به خود گرفته‌است.

به گزارش ایرنا، «زهرا نژاد بهرام» روز یکشنبه در دویست و شصت و ششمین جلسه شورا با ارائه تذکر به شهردار تهران اظهار داشت: پایبندی به احکام و ضوابط طرح های جامع و تفصیلی پایتخت و ممانعت از ایجاد تراکم ساختمانی و بارگذاری  جمعیتی مازاد بر پیش بینی های طرح جامع و تفصیلی، در سال های اخیر جزو شعارها و اصول مورد تاکید شورا و شهرداری بوده است.

وی افزود: برغم تنگناهای مالی و اقتصادی کم سابقه مدیریت شهری در دو سال اخیر، مجوز تراکم ساختمانی به صورتی خدشه ناپذیر تداوم یافته است، به گونه ای که امروزه حتی منتقدین سرسخت شورای شهر نیز بر دستاوردهای شورا در مسیر دفاع از حق شهر و جلوگیری از تداوم روند برج سازی و صدور تراکم های بی ضابطه، صحه میگذارند. 

نژاد بهرام ادامه داد: اما بررسی مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ توسط کمیته شهرسازی شورای شهر تهران نشان می دهد، صدور مجوزهای تراکم ساختمانی مازاد بر ضوابط طرح تفصیلی روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: برای نمونه در منطقه ۳، احداث ۱۰ طبقه مسکونی با سطح اشغال ۴۵ درصد در زیرپهنه R۱۲۲ مصوب شده که بر خلاف ضوابط طرح تفصیلی است.

نژادبهرام تاکید کرد: طرح های توسعه شهری به منظور تنسیق امور کاربری زمین و جلوگیری از صدور مجوزهای موردی بوده و انتظار است کمیسیون ماده ۵ شهر تهران بر ادامه روند صحیح ۳ سال گذشته اصرار ورزد.

 وی عنوان کرد: ورود به مصوبات موردی با تراکم های بالا زنگ خطری برای تحقق رویکردهای مدیریت شهری فعلی به شمار می‌آید.