تهران - ایرنا - در حالیکه سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از مقابله با موشک های گروههای مقاومت در لبنان و فلسطین عاجز مانده است ، رسانه های این رژیم در خبری با هدف بزرگ نمایی این سامانه، از موافقت تل آویو با استقرار آن در برخی پایگاه های نظامی آمریکا در خاورمیانه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه روسیه الیوم امروز (یکشنبه) به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتصگزارش داد که مقامات ارشد این رژیم در جلسه‌ای در پشت درهای بسته توافق کردند که سامانه «گنبد آهنین» را در پایگاه‌های ارتش آمریکا در تعدادی از کشورهای خاورمیانه، اروپای شرقی و شرق دور مستقر کنند. 

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی به این روزنامه گفتند که استقرار این سامانه‌ها در کشورهای یاد شده به تأیید فنی آمریکاییها برای محافظت از نیروهایشان در برابر حملات احتمالی ایران و متحدانش بستگی دارد. 

مقامات رژیم صهیونیستی از فاش کردن نام کشورهای حاشیه خلیج فارس که قرار است سامانه گنبدهای آهنین در آن‌ها مستقر شود، خودداری کردند.  

 مسئولان رژیم صهیونیستی به افزایش علاقه مندی عربستان سعودی و سایر کشورها برای دستیابی به سامانه «گنبد آهنین» در برابر تهدیدات پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو که در سپتامبر ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، اشاره کردند اما آن‌ها این موضوع که  استقرار این سامانه در کشورهای خلیج فارس بخشی از توافق نامه ابراهیم که مربوط به عادی‌سازی روابط بین رژیم اسرائیل و کشورهای عربی است را انکار کردند. 

هاآرتص گزارش مطبوعات عربستان  در سپتامبر گذشته مبنی بر اینکه ریاض با وساطت واشنگتن برای خرید سامانه «گنبد آهنین»  از رژیم اسرائیل توافق کرده است را یاد آورد شد و افزود: اما  وزارت دفاع اسرائیل در آن زمان این خبر را تکذیب کرد. 

به نوشته هاآرتص بر اساس قراردادی که در آگوست ۲۰۱۹ منعقد شد، رژیم اسرائیل در اوایل ژانویه، دومین سامانه گنبد آهنین را تحویل آمریکا داد. 

به نوشته هاآرتص وزارت دفاع و صنایع نظامی رژیم صهیونیستی از مقامات مرتبط با  کنترل صادرات اسلحه خواسته است تا محدودیت‌های اعمال شده در این زمینه را کاهش دهند.  

این روزنامه از تاسیس یک شرکت تابعه از شرکت «رافائل» رژیم صهیونیستی برای ساخت اسلحه در آمریکا و پیوند دادن آن با شرکت‌های بزرگ محلی فعال در این عرصه مانند «رایتون»   به منظور تسهیل صادرات نسخه آمریکایی «گنبد آهنین»   حتی به کشورهایی که به دلایل امنیتی و دیپلماتیک هنوز قادر به تهیه این سلاحها نشده‌اند، خبر داد.  

بزرگ نمایی سامانه دفاع آهنین رژیم صهیونیستی در حالی است که «بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به عدم موفقیت سامانه پدافند هوایی رژیم اسرائیل در رهگیری دو موشک پرتاب شده از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، اشاره کرد.

او آبان ماه گذشته و در پی شلیک دو موشک مقاومت به سمت فلسطین اشغالی ، گفت اولین موشک در حالی پرتاب شد که آژیرهای هشدار کار نمی‌کردند؛ زیرا رادار نشان می‌داد که موشک به دریا سقوط خواهد کرد، سپس دو موشک برای رهگیری آن شلیک شد که به خطا رفت.

وی ادامه داد که پس از گذشت ۱۰ دقیقه موشک دیگری به سمت منطقه «پالماخیم» در جنوب تل آویو پرتاب شد که این بار آژیرهای هشدار فعال شدند و بار دیگر ۲ موشک برای رهگیری آن از سامانه گنبد آهنین شلیک شد که آنها نیز مجدداً به خط رفتند.