ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: خدمات و عملکرد نظام و دولت تدبیر و امید باید منصفانه مورد نقد و قضاوت قرار گیرد، چراکه با وجود همه مشکلات اقدامات بسیار خوبی در استان ها بویژه ایلام انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: همه باید با دقت و انصاف در خصوص خدمات نظام اظهار نظر کنند، کسانی که بدون بررسی انتقاد می کنند، با آدرس می توانند میزان اشتغالزایی و اجرای پروژه ها را دریافت کنند.

وی بر همراهی و تداوم همکاری همه دستگاه ها برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: کاهش آمار بیکاری و جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف به معنی رفع همه مشکلات استان نیست اما قضاوت منصفانه در خصوص عملکردها باعث خوش بینی به نظام و ایجاد امیدواری در بین مردم می شود.

استاندار ایلام یادآور شد: برخی افراد اطلاعاتشان دقیق نیست و با حمله به نظام سعی می کنند همه خدمات را زیر سوال ببرند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: مشکلات وجود دارد اما اقداماتی هم انجام شده که نتایج آن در سرمایه گذاری، نرخ بیکاری و توسعه و اجرای پروژه های مختلف قابل مشاهده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: کارهای بزرگی در این شرایط انجام و در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و توسعه راه ها خدمات قابل توجهی صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی افزود: ادعایی مبنی بر حل معضل بیکاری نداشته ایم و اینکه مرکز آمار اعلام کرده استان به کمترین میزان بیکاری رسیده بر اساس عملکردهای هر دستگاه قابل دفاع است.

استاندار ایلام همچنین از عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تقدیر کرد و گفت: عملکرد این ستاد در راستای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بسیار خوب بوده است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست از قرار گرفتن استان در ردیف استان های برتر در ارزیابی عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خبر داد و افزود: استان ایلام به دلیل نظم جلسات و اجرایی شدن مصوبات و عملکرد مناسب تسهیل و رفع موانع تولید در ردیف استان های برتر قرار گرفته که بزودی رتبه آن ابلاغ می شود.

رضا محمدرحیمی تاکید کرد: بر اساس ابلاغیه جدید مسائل و مشکلات واحدها با بانک ها از این پس به جای انتقال به مرکز در استان قابل طرح و بررسی است.

در این نشست مشکلات پنج واحد تولیدی شامل سردخانه ۲۰ تنی در چرداول، بوم‌گردی سیوان، مجتمع گردشگری چالسرا، طرح کشتارگاه و طرح توسعه ای مورد بررسی اعضا قرار گرفت.