سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در رسانه‌های استان ظرفیت‌های فراموش شده زیادی وجود دارد گفت: اقدام مهم در راستای استفاده از طرفیت مهم رسانه‌ها، ایجاد اتحاد و همدلی است زیرا اختلاف به قدرت مطبوعات و رسانه‌ها ضربه می‌زند.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز دوشنبه در نشست در فضای مجازی با مدیران رسانه های استان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: اتحاد و همدلی اصحاب رسانه امنیت شغلی خبرنگاران را افزایش می‌دهد.

وی افزود: زوایای تاریکی از روند اجرای قانون در حوزه مطبوعات مشاهده شد و بخشنامه‌های راکد مانده و وظایف از یاد رفته‌ای از زبان مدیران رسانه ها در نشست امروز ملاحظه شد که به مرور زمان برطرف می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه روند اصلاح این کاستی‌ها رو به رشد و امیدبخش است افزود: مواردی که اصحاب رسانه مطرح کردند به طور جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

فلاح با تاکید بر لزوم آزادی مطبوعات با رعایت چارچوب‌های شرعی و قانونی گفت: اگر رسانه‌ها آزادانه فعالیت نکنند، توسعه در زمینه‌های مختلف و مبارزه با فساد اتفاق نمی‌افتد.

وی در پاسخ به انتقادها نسبت به وجود ضوابط ویژه و نبود عدالت در برخی زمینه‌ها گفت: در این خصوص با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه و موضوع پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به سامانه‌ای شدن آگهی های ثبتی در استان گفت: این اولین گام در اصلاح مسائل مربوط به ثبت آگهی است.

فلاح ابراز داشت: رویکرد این اداره کل حمایت از نشریات محلی است و این رویکرد در توزیع آگهی‌ها لحاظ می‌شود.

وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مورد ثبت آگهی ها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه اصلاح ساختار خانه مطبوعات این استان ضرورت دارد گفت: خانه مطبوعات باید گستره بیشتری داشته باشد و افراد بیشتری را در پوشش خود درآورد و در این خصوص با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه شده است.

فلاح گفت: در خصوص افزایش کیوسک‌های مطبوعات با شهرداری سمنان مکاتبه شده و در نشستی با شهردار یا  کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان این موضوع پیگیری می‌شود.

وی ابراز داشت: در خصوص افزایش مدت زمان اعتبار پروانه فعالیت رسانه‌ها با وزارتخانه مکاتبه و نتیجه اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست، مدیران رسانه‌ها و مطبوعات استان سمنان مشکلات و مسائل و درخواست‌های خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مطرح کردند.