ایلام - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: مهلت ارسال اثر به اولین جشنواره تئاتر مجازی این استان تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

عبدالحسین رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش تر قرار بود اختتامیه این جشنواره ۲۰ بهمن ماه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و به صورت مجازی برگزار شود که به منظور مشارکت هر چه بیشتر در این جشنواره مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های اجتماعی و نظر به تلاش و همت هنرمندان نمایش استان برای زنده نگه داشتن این هنر متعالی، با پیگیری های به عمل آمده این جشنواره بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

رحمتی یادآور شد: کشف استعدادهای جوان، بومی سازی ظرفیت های فرهنگی و هنری و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه از مهم ترین اهداف این جشنواره است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: این جشنواره در بخش های نمایش صحنه ای، نمایش های کوتاه، تجربه های دانشجویی، نمایش تک نفره و همچنین نمایش هلی خارج از صحنه بصورت خیابانی و محیطی برگزار خواهد شد.

رحمتی افزود: اگر چه عرصه های نمایشی طی دوران کرونا دچار مشکل شده اند، اما هنرمندان نمایش استان از هر فرصتی استفاده کرده و به کارهای نمایشی خود پرداخته اند و در جشنواره های ملی حضوری موفق داشته اند.

به گفته‌ وی، دبیری این جشنواره را محمد محمدیان شمالی از هنرمندان تئاتر استان بر عهده دارد.