سنندج - ایرنا - محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام( ره) همراه استاندار کردستان روز سه‌شنبه از طرح جهش تولید دیم‌زارهای کردستان در کامیاران بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز سه‌شنبه در تشریح برنامه‌ عملیاتی جهش تولید محصولات دیم در استان کردستان اظهار داشت: این طرح شامل ۱۴۳ هزار هکتار اراضی زیرپوشش گندم، ۱۳ هزار هکتار جو، ۲۵ هزار هکتار حبوبات، پنج هزار هکتار علوفه و سه هزار هکتار دانه‌های روغنی است.

محمد فرید سپری با بیان اینکه این طرح در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی دیم کردستان اجرا می‌شود، اضافه کرد: طرح یاد شده در شهرستان کامیاران شامل ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر پوشش گندم، یک هزار و ۹۵۰ هکتار جو، ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار حبوبات، ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار علوفه و ۲۵۰ هکتار اراضی زیر پوشش دانه‌های روغنی است.

وی با بیان اینکه این طرح با حمایت مادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عملیاتی می‌شود، افزود: با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک کردستان، تلاش ما این است با تکنیک‌ها و ادوات کشاورزی جدید، رطوبت را در خاک حفظ کرده و تولید را افزایش دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این طرح در ۶۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم‌زار کشور( استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، گلستان و خوزستان) اجرا می‌شود که ۲۹ درصد آن در این استان است، گفت: اجرای این طرح باعث شده که امسال تولید محصولات دیم زار کردستان ۸۷ هزار تن افزایش یابد.

سپری به بیمه ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی زیرپوشش گندم و چهار هزار هکتار جو در سال جاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در تمام شهرستان‌های استان تلاش کردیم سطوح زمین‌های آیش را کاهش دهیم و این اراضی را زیر کشت علوفه ببریم.