به گزارش ایرنا ، حمید شکری خانقاه روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت کیفیت در ارتباطات و روابط عمومی و دوره خبرنگاری شرق استان کرمان گفت: مدیریت ارتباطات بسیار اثر بخش بوده و روابط عمومی موثر یعنی کیفی سازی ارتباطات به گونه ای که بتوانیم با معیار جهانی بتوانیم ارتباط برقرار کنیم.
این مدرس دانشگاه افزود: اگر کنترل هیجانات خود را بدست بگیریم می توانیم افکار عمومی را هدایت کرد. به گفته وی زمانی آدم هوشمندی هستیم که بتوانیم نادیده ها را ببینیم و ناشنیده ها را بشنویم.
شکری خانقاه درباره چگونگی ایجاد یک شبکه ارتباطی بیان کرد: هنر در این است که علی رغم تفاوت ها بتوانیم در کنار یکدیگر قرار گرفته و ارتباط و تعامل برقرار کنیم .
او ارتباطات ، اطلاعات و مبادلات را اجزای فراِیند زندگی دانست و اظهارداشت: روابط عمومی با دو بال اطلاعات و ارتباطات پرواز می کند و روابط عمومی راهبردی هنر هک انسان هاست.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: باید قادر به هک کردن دیگران بود زیرا یک هکر می تواند به هر سیستمی ورود کرده و اطلاعات آن را بدست آورد و به گونه ای تخلیه اطلاعاتی نماید.
مدیریت روابط اجتماعی، مدیریت کلمات و احساسات است
دکتر شکری گخانقاه همچنین گفت: مدیریت روابط اجتماعی ،مدیریت کلمات و احساسات است و در دنیای ارتباطات باید نگرش ارتباطی مثبت داشته باشیم و ارتباط کلامی و غیرکلامی را تقویت کنیم.
او انواع ارتباطات را انسانی،حیوانی و ماشینی دانست و افزود: برای ارتباط انسان با انسان ارتباط از درون فرد شروع می شود که شامل درون فردی، فرد با فرد، ارتباطات گروهی و جمعی است که در موقعیت های مختلف و با توجه به مکان و زمان متفاوت است.
استاد شکری خانقاه درباره مدل ادراکی ارتباطات گفت: در این مدل با گیرنده ، فرستنده ارتباط داریم بدین صورت که فرستنده با تولید محتوا پیام خود را برای مخاطب ارسال می نماید که در این بین نویز یا همان اختلال می تواند مانع رسیدن این پیام شود.
این جامعه شناس ارتباطات فرهنگی ارکان روابط عمومی را پاسخ یابی، پاسخ دادن و پاسخگو ماندن دانست و به نحوه چگونگی دریافت اطلاعات اشاره کرد و گفت: ۸۳درصد از اطلاعات از طریق دیدن دریافت می شود و فقط ۱۱ درصد ان از طریق شنیدن صورت می گیرد.
وی بر تقویت نگرش و مهارت های ارتباطی تاکید کرد و افزود: مهارت های ارتباط میان فردی را باید به عنوان یک برند شخصی بسازیم .
ارتباط یعنی انتقال و اشتراک معانی و عقاید
دکتر شکری خانقاه درخصوص اصول ارتباط موثر گفت: ارتباط عبارت از انتقال و اشتراک معانی و عقاید، تصاویر و اندیشه ها است.هر چه میزان اشتراک معانی بیشتر باشد ارتباط قوی تر و موثرتر است.
مدیر دپارتمان روابط عمومی و ارتباطات برنامه اروپایی مهارت سنجی و طبقه بندی مشاغل esco ضمن اشاره به پنج اصل موثر ارتباطی بیان کرد:همه کارهای ما نوعی ارتباط است همچنین چگونگی آغاز و ارسال پیام ،چگونگی دریافت آن و حاصل ارتباط را معین می کند.
شکری خانقاه افزود: آنچه در یک ارتباط اهمیت بیشتری دارد دریافت صحیح پیام است و ارتباط یک خیابان دو طرفه می باشد که دارای نظم و هماهنگی خاصی است.
این دکترای جامعه شناس ارتباطات فرهنگی توضیح داد: ۶شخص در ارتباط دو جانبه موثر هستند از جمله نگرش من نسبت به خودم، نگرش من درباره شما ، نگرش ما در مورد دیگری، نگرش دیگری درباره ما و نگرش دیگری در مورد خودش و در پایان نگرش او درباره ما.
او خاطرنشان کرد: شیفته کردن ، کیفیتی است که نیروی خوشایند و تاثیرگذار و غیرقابل مقاومت را ایجاد می کند.
این مدرس دانشگاه راههای رسیدن به هنر را رسیدن به مهارت، خوب گوش دادن ، همدلی کردن و پرسیدن درست قبل از قضاوت کردن دانست.و اظهار داشت : پنج راه شیفته کردن پذیرش بی قید و شرط ، قدردانی کردن ، تائید کردن، تحسین کردن و توجه کردن است.
شکری خانقاه در پایان تبسم ، تماس چشمی و برخورد خوش را جزو رفتارهای مشترک در بهبود ارتباط دانست .
شهرستان بم در فاصله ۱۹۵کیلومتری استان کرمان واقع شده است.