اصفهان- ایرنا- رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بازرسی از اصناف مختلف کشور در ۱۰ ماه گذشته انجام و ۲۳۰ هزار پرونده به تعزیرات ارسال شد.

به گزارش ایرنا، عباس تابش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره ای اصفهان در جمع خبرنگاران افزود:تعداد پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات نشان می‌دهد که بازرسان در استان‌ها فعالیت لازم را دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل بیشتر با سازمان تعزیرات رسیدگی به این پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود تا اثر خود را بر بازار بگذارد.

فروش اجباری تخلف است

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه هر گونه فروش اجباری به‌عنوان تخلف صنفی محسوب می‌شود و کسی حق فروش اجباری را ندارد اظهار داشت: فروش اجباری بهانه‌ای برای گرانفروشی است اما این مساله هیچ وقت از مبداء تولید کالا انجام نخواهد شد و تولید کننده‌ای که کالای اصلی را ارائه می دهد کالای جانبی را ارائه نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: عرضه کننده‌ای که به هر بهانه‌ای  کالای جانبی را می‌فروشد، باید اسناد لازم را ارائه دهد در غیر اینصورت اقدام وی بهانه‌ای برای گرانفروشی در حق مردم است.

تابش خاطرنشان کرد: بازرسان در سطح بازار حضور دارند اما بازرسی با ۲ هزار ۵۰۰ بازرس در کشور مشکل است و  مردم و رسانه‌ها بهترین بازرس هستند که باید به ما در این زمینه کمک کنند و تخلفات صنفی را به مسوولان اطلاع دهند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: برای جلوگیری از هر گونه گرانفروشی و فروش اجباری باید برای خریدها فاکتور مطالبه کنیم و اسناد را در اختیار داشته باشیم و تخلف‌های صنفی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهیم.

وی گفت: امروز در استان اصفهان از خودروهای متحد الشکل سازمان حمایت و سازمان صنعت معدن و تجارت که در سطح بازار حضور دارند، رونمایی شد که یکی از دلایل اصلی این کار ملموس نبودن بازرسی ها است که مردم باید بدانند که توجه و اهتمام ویژه ای به این امر خواهیم داشت.   

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان امروز پنجشنبه به منظور تجلیل از سه واحد منتخب نمونه ملی در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان، شرکت در کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان، رصد و بازدید از چند فروشگاه بزرگ در سطح شهر و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به این استان سفر کرد.