اراک - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز پنجشنبه در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط هوا در کلانشهر اراک پنج روز از هفته جاری ناسالم بوده و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مرکزی، سامانه بارشی فردا از مناطق غربی به کشور وارد می شود که این استان را نیز در بر می گیرد و امید است با فعالیت آن وضعیت هوا بهبود یابد.

وی بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز(پنجشنبه) به ۱۲۶ رسید که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود اما شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای این شهر به ۱۶۰ رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: آلاینده اصلی هوای امروز (پنجشنبه) اراک تا این لحظه، ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۷روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.