شیراز-ایرنا نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی‌هایی با شماری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای فعالیت در این شهرستان صورت گرفته که این امر موجب ایجاد تحول اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال در این منطقه خواهد شد. 

مسلم صالحی، پنجشنبه در نشست شورای اداری شهر سده از توابع شهرستان اقلید افزود: برای رونق اشتغال در این شهرستان با شرکت‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ کوثر، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و رامک رایزنی‌هایی انجام شده است.

وی ادامه داد: قرار است، هر یک از شرکت‌های یاد شده، چهار هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حوزه صنایع لبنی، گاوداری صنعتی و دامپروری سرمایه‌گذاری کنند.

صالحی بیان داشت: هر چهار هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، زمینه ایجاد اشتغال را برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌کند و همچنین موجب اشتغال غیر مستقیم برای ۲۰۰ نفر خواهد شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: همچنین مقرر شده یک شرکت سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی سده اقلید ۲ هزار میلیارد ریال در زمینه پالایش سیب زمینی سرمایه‌گذاری کند که این امر نیز برای ۲۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

صالحی گفت: با کارخانه فولاد در شهرک صنعتی اقلید و چند شرکت سرمایه‌گذار درصنعت کاشی و سرامیک نیز قراردادهایی منعقد شده است که به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تکمیل این طرح‌ها، در آینده یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

پیگیر رفع مشکلات اینترنت در مناطق روستایی اقلید هستیم

صالحی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۰ روستا در شهرستان اقلید مشکل اینترنت دارند، اظهار داشت: تجهیزات اینترنت وارداتی است و تحریم‌ها مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است، اما با پیگیری‌های مدام در حال رفع این مشکل هستیم.

او گفت: تاسیس اداره گاز، سند دار کردن باغ‌های واقع در اراضی شیب‌دار، ایجاد شبکه فاضلاب شهری سده و تصویب روستای گردشگری تنگ براق در مجاورت آزاد راه اصفهان - شیراز، از جمله مورادی است که در دست پیگیری قرار دارد.

پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در اقلید 

فرماندار شهرستان اقلید نیز در این نشست بیان کرد: ما هیچگاه مدعی نیستیم که همه مشکلات را حل کردیم اما از ابتدای انقلاب تاکنون، پیشرفت‌های بسیاری در کشور و از جمله این شهرستان انجام شده است.

خلیل بزرگی افزود: آزاد راه اصفهان - شیراز، راه آهن یزد - اقلید، بزرگراه طریق الرضا، راه آهن اقلید - یاسوج و توسعه منطقه ویژه اقتصادی اقلید، نیز در آینده نزدیک وضعیت شهرستان اقلید را متحول خواهد کرد.

وی اظهار داشت: کشور درگیر تحریم‌های ناعادلانه بین‌المللی است و دشمنان خارجی فشارهای زیادی در حوزه اقتصادی بر کشورمان تحمیل کرده‌اند.

او ادامه داد: با وجود اینکه وضعیت تخصیص اعتبار برای پروژه‌های عمرانی ما مطلوب نیست اما با همه این مسائل، کارها در این حوزه تعطیل نشده است زیرا مسوولان، خود را مکلف به رسیدگی یه حل مشکلات مردم می‌دانند.

بزرگی، با بیان اینکه ۳۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ از محل سه درصد درآمدهای نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اختصاص یافت، گفت:از این رقم ۳۰ درصد آن پرداخت شد و در سال ۹۹ نیز ۲۷۰ میلیارد ریال از منابع یاد شده به شهرستان اقلید تخصیص یافت که در مقایسه با پارسال کاهش یافته است. 

فرماندار شهرستان اقلید همچنین بیان داشت: تا کنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شده که این روند همچنان ادامه دارد.

شهر سده، مرکز بخش سده از توابع شهرستان اقلید است و آبشار و تفرجگاه مشهور تنگ براق، سد و نیروگاه برق ملاصدرا در آن واقع شده است.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.