یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله نخست طرح ملی «هر دانش آموز یک مهارت» از امروز شنبه و همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد. 

هادی زارع پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۱ آموزشگاه مقطع متوسطه اول کهگیلویه و بویراحمد در این مرحله از طرح ملی «هر دانش آموز یک مهارت» زیر پوشش قرار می گیرند. 

وی افزود: مرحله نخست این طرح ملی با پوشش پنج هزار و ۲۹ دانش آموز پسر و دختر پایه هفتم شهرستان بویراحمد اجرا می شود و سال‌ های تحصیلی آینده نیز در دیگر مناطق کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح ملی «هر دانش‌ آموز یک مهارت» از بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش بوده که در دوره متوسطه اول اجرا می شود و تا پایان دوره متوسطه دوم نیز ادامه دارد. 

زارع پور عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح ملی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد آموزش مهارت‌ های شغلی و حرفه‌ ای به دانش آموزان مقطع تحصیلی متوسطه اول است. 

وی ابراز داشت: بر اساس این طرح ملی حداقل یک مهارت شغلی و حرفه‌ ای به هر دانش آموز مقطع تحصیلی متوسطه اول کشور و کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده می شود. 

زارع پور گفت: مجریان این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۳ نفر از دبیران دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر استان هستند. 

وی اظهار داشت: مهارت های شغلی به میزان ۶۰ ساعت و مهارت‌ های حرفه‌ ای نیز به میزان ۱۲۰ ساعت در این طرح ملی به دانش آموزان مقطع متوسطه اول کشور و کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده می‌ شود. 

زارع پور افزود: آموزش این مهارت ها در قالب فضای مجازی بوده و دانش آموزان در پایان دوره تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گواهی مهارت آموزی دریافت می کنند. 

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.