بیرجند - ایرنا - رییس کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب ‌اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار برنامه ویژه دهه فجر با رویکرد رسانه‌ای و مجازی در این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد ملایی روز شنبه در نشست خبری افزود: با توجه به اینکه امکان فراخوان اجتماعات کلان مانند سال‌های گذشته به دلیل وضعیت شیوع کرونا وجود ندارد و اصل بر سلامت محوری است، برنامه‌های دهه فجر امسال بدون فراخوان عمومی و با جمعیت محدود برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: با این وجود برنامه‌ریزی شده است تا با استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی، عموم مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند و از برنامه‌های دهه فجر بهره‌مند شوند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌های محوری ۱۲ و ۲۲ بهمن و دیگر برنامه‌های سراسری با محوریت کمیته‌های اجرایی دهه فجر استان و همکاری چند کمیته دیگر برگزار خواهد شد.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، نواختن زنگ انقلاب که در سامانه شاد هم قابل بارگیری خواهد بود، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا را از مهمترین برنامه‌های آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی اعلام کرد.

حجت الاسلام ملایی گفت: بیش از ۸۰۰ برنامه هم اختصاص به پروژه‌های عمرانی دارد که توسط مسوولان ذیربط اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم ۲۲ بهمن به صورت راهپیمایی خودرویی و موتوری برگزار می‌شود اظهار داشت: سخنران محوری در این روز خواهیم داشت اما مردم به صورت مجازی و رسانه‌ای در آیین برنامه‌ریزی شده شرکت خواهند کرد.

وی افزود: مراسم محوری و سراسری گلبانک الله اکبر و نورافشانی ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن در سراسر استان انجام می‌شود و امسال به غیر از نیروهای مسلح، بسیج و کانون فرهنگی هنری مساجد استان در این زمینه همکاری می‌کنند.

رییس کارگروه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، جشنواره ۴۲ سرود دانش‌آموزی و سرودهای پاتوقی، رزمایش خدماتی طرح شهید سلیمانی، برگزاری جشنواره گوهر فاطمی، کرسی‌های آزاد اندیشی، ایستگاه‌های خودرو نویسی، نشست بصیرتی، نمایشگاه‌های مختلف عکس، پوستر و نقاشی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی گفت: شعار محوری انقلاب اسلامی بالنده و چون کوه استوار مورد توجه تمامی برنامه‌ها قرار خواهد گرفت و هیچ گونه اعلام برنامه عمومی، زمان و مکان نخواهیم داشت.

ملایی اظهار داشت: ۱۸۰ کارگروه در سطح استان برنامه‌های اجرایی را مدیریت می‌کنند و این برنامه‌ها ذیل ۲۵ کارگروه استانی در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای بی‌بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۲ سال گذشته افزود: وظیفه همه مسوولان به ویژه در دهه فجر تلاش برای حل مسائل و مشکلات مردم و شیرین کردن کام آنان است همچنین باید دستاوردهای انقلاب در حوزه مربوطه در راستای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی برای مردم و جوانان تبیین شود.