بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال هزار و ۶۱۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با هزینه‌کرد هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان در ۱۱ شهرستان این استان افتتاح می‌شود.

محمد فرهادی روز شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های قابل افتتاح ۲۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۷۲ میلیارد تومان منابع استانی، ۶۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و بقیه از سایر منابع تامین شده است.

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح استان خراسان جنوبی ۶۷۳ مورد در مناطق شهری و ۹۴۰ مورد در مناطق روستایی است که نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و توسعه روستایی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۵۲ میلیارد تومان هم توسط بخش خصوصی برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به همپوشانی جمعیت برخوردار در اغلب پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود افزود: در مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از خدمات این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

فرهادی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی ۲۵۶ پروژه با پیش بینی اعتبار ۸۳۰ میلیارد تومان دهه فجر امسال در استان خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی گفت: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۴۳۷ میلیارد تومانی در اجرای این پروژه‌ها مشارکت می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مجموع هزار و ۸۶۹ پروژه مختلف با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر ۹۹ در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود و تمامی شهرستان‌های استان از اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

وی بیان کرد: در شهرستان نهبندان ۳۱۱ پروژه، بیرجند ۲۳۶، سربیشه ۲۲۲، قاینات ۱۹۷، زیرکوه ۱۸۹، خوسف ۱۷۷، درمیان ۱۵۷، بشرویه ۱۲۶، طبس ۱۱۲، فردوس ۸۸ و سرایان ۵۳ پروژه واستانی یک پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرهادی با اشاره به پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در استان گفت: پروژه گازرسانی به ۳۳۶ روستا، ۱۴۷ واحد تولیدی و صنعتی و پروژه‌های مسکن محرومان در ۱۱ شهرستان با اعتبار ۵۶۳ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه (سردار شهید سلیمانی) در شهر بیرجند با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: افتتاح فاز یک طرح‌های بیابان‌زدایی (مالچ پاشی و نهالکاری) با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان طبس از دیگر پروژه‌های شاخص استان است.

فرهادی افزود: واحد تولید منیزیت دانه‌بندی شده شهرستان سربیشه با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومان نیز دهه فجر آغاز به کار می‌کند.

وی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰۵ روستای استان خبر داد و گفت: برای آغاز پروژه‌های مسکن ملی در ۱۱ شهرستان و گازرسانی به روستاهای مذکور ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پروژه تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین با پیش بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد طرح تولید دولومیت کلسینه و زینتر شده با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان در سربیشه و کلنگ‌زنی واحد گلخانه بخش خصوصی واقع در شهرستان سربیشه با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۹۴ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های شاخص دهه فجر در خراسان جنوبی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی پروژه‌های امسال نسبت به دهه فجر سال قبل خبر داد و گفت: همچنین تعداد پروژه‌های افتتاحی امسال ۱۱ درصد، کلنگ‌زنی ۶۵ درصد، شهری ۳۷ درصد و روستایی هفت درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود همه تهدیدهای دشمنان و فشارهای ناشی از تحریم‌ها، تلاش و جدیت برای خدمات‌رسانی به مردم به طور ویژه دنبال می‌شود و افزایش طرح‌های عمرانی دهه فجر امسال نشان‌دهنده اهتمام مدیران در ارائه خدمت به مردم است.

فرهادی عنوان کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال زمینه اشتغال پایدار هشت هزار و ۲۴۲ نفر و با کلنگ‌زنی پروژه‌ها زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به مناطق مرزی و کمتر برخوردار و پیگیری و رایزنی‌های انجام شده در استان، برای توسعه و محرومیت‌زدایی چهار شهرستان مرزی استان دستگاه معین تعیین شده و علت افزایش پروژه‌ها در شهرستان‌های مرزی همکاری این دستگاه‌ها بوده است.

برچسب‌ها