تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۶ هزار و ۲۵۷ پروژه با ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در مناطق مختلف استان اجرا و افتتاح شده است.

محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرا و بهره برداری این تعداد طرح در آذربایجان شرقی در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همچنین یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون یورو و ۱۰۰ میلیون و ۷۵۳ هزار دلار اعتبار ارزی هزینه شده است.

وی اظهار کرد: این طرح ها در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر و هفته دولت هر سال، تقدیم مردم استان شده، ضمن اینکه در ۲ سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی نیز یکهزار و ۸۷۵ پروژه با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین  از افتتاح و بهره‌برداری سه هزار و ۶۹۵ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی در سراسر استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع چهار هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۳۰ میلیون و ۹۷۱ هزار یورو و ۲۰۰ هزار دلار اعتبار ارزی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع این پروژه‌ها، ۵۶ طرح ملی است، افزود: یک هزار و ۹۲ پروژه در مناطق شهری و ۲ هزار و ۶۰۳ پروژه در مناطق روستایی اجرا شده است. 

وی خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر امسال سه هزار و ۳۸۷ طرح با اعتبار یک هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و خدماتی و ۳۰۸ طرح با اعتبار سه هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان، ۲۰۰ هزار دلار و ۳۰ میلیون و ۹۷۱ هزار یورو در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

پورمحمدی در تشریح مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال، گفت: ۳۰ پروژه‌ عمرانی و ۴۴ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، ۸۸ پروژه در حوزه‌ شهرداری‌ها و ۲۳۶ پروژه‌ دهیاری، ۱۲ پروژه‌ آموزشی، ۱۵ پروژه‌ بهداشتی و درمانی و ۲۲ پروژه‌ عمرانی در حوزه شهرک‌های صنعتی از جمله این طرح‌هاست.

وی اضافه کرد: ۲۶ کیلومتر از خط پشتیبان خط اول آبرسانی تبریز، بیمارستان آذرشهر، توسعه واحد پلی‌اتیلن پتروشیمی تبریز و ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله مهم‌ترین پروژه‌های آذربایجان شرقی هستند که به همراه صدها پروژه دیگر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۲۰ طرح با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.