تهران - ایرنا - شهروندان و شیوخ بزرگ قبایل کرد و عرب شهر «الحسکه» در شمال سوریه خواستار شکسته شدن محاصره این شهر توسط شبه نظامیان «قسد» (نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه) مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا شدند و تاکید کردند که برای تحقق این هدف با اتحاد از ارتش و رهبری سوریه پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) روز یکشنبه گزارش داد که شیوخ و بزرگان قبایل استان حسکه در دیدار با استاندار این استان تاکید کردند که مردم الحسکه در مقابله با شبه نظامیان قسد که مورد حمایت اشغالگران آمریکا قرار دارند، متحد هستند و تنها ارتش سوریه می‌تواند امنیت اهالی را تامین و محاصره جنایتکارانه که توسط این شبه نظامیان به مردم حسکه تحمیل شده را از بین ببرد.  

این افراد در در دیدار با «غسان الخلیل» استاندار حسکه با اشاره به اینکه محاصره اعمال شده توسط شبه نظامیان قسد بر این منطقه مانع ورود غذا، نان و سوخت برای ساکنان آن شده و مردم استان را در شرایط سختی قرار داده است، حمایت مردم و قبایل کرد و عرب منطقه از ارتش و نیروهای نظامی سوریه برای از بین بردن محاصره ناعادلانه اعمال شده توسط شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا را اعلام کردند.  

آن‌ها تاکید کردند که مردم حسکه برای حفظ صلح داخلی و در عین حال غلبه بر محاصره ناعادلانه شهرهای حسکه و «قامشلی» با اتحاد از رهبری و ارتش سوریه حمایت می‌کنند. 

شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا همچنان به محاصره شهر حسکه ادامه می‌دهند و از ورود وسایل حامل مواد غذایی، تانکرهای آبرسانی و سایر نیازهای اساسی روزمره مردم جلوگیری می‌کنند. 

نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه با حمایت مالی و نظامی آمریکا برخی از مناطق شمالی سوریه را اشغال کرده و به جنایات علیه مردم این منطقه ادامه می‌دهند. 

شهروندان سوری ساکن مناطق اشغال شده توسط قسد تاکنون بارها در تظاهرات مختلف خواهان خروج نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان مورد حمایت واشنگتن از این مناطق شده‌اند. 

زخمی شدن یک مسئول شبه نظامیان قسد در حمله مسلحانه

رئیس به اصطلاح شورای شهر «دیرالزور» که توسط گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان «قسد» (نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه)  تشکیل شده است، بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس زخمی شد.  

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) روز یکشنبه به نقل از منابع محلی گزارش داد که رئیس به اصطلاح شورای شهر دیر الزور که شبه نظامیان قسد تحت حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا آن را تشکیل داده‌اند، بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس به خودرو وی، زخمی شد.   

بر اساس این گزارش، حمله به خودروی این مسئول شبه نظامیان قسد در حالی که از نزدیکی ایست بازرسی این شبه نظامیان در «الکرامه» در حومه شرق «رقه» عبور می‌کرد، مورد حمله قرار گرفت و افزون بر زخمی شدن وی، 2 تن از همران او نیز کشته شدند.  

همچنین منابع محلی در حومه جنوبی حسکه به خبرنگار سانا گفتند که انفجار یک بمب کارگذاری شده در یک وسیله نقلیه شبه نظامیان قسد در حالی که در جاده «الخرافی» به استان دیر الزور در حرکت بود، موجب کشته و زخمی شدن سرنشینان آن شد. 

به گزارش سانا، حمله به پایگاهها و گشتی‌های شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا در روزهای گذشته افزایش یافته است و در بر اثر این حملات شماری از این نیروها به وسیله اسلحه‌های سبک و بمب‌های دست ساز در شهر «الشدادی» در استان حسکه و شهر «حمره بلاسم» در شرق رقه کشته و زخمی شدند.