کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه همه شهروندان و مسئولان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: اوضاع عادی نشده و انتشار ویروس در جامعه به سرعت رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: کرونا تمام نشده و اگر شهروندان محدودیت‌ها را به کمک مسئولان همراهی نکنند، اسفند بسیار سختی را پیش روی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: براساس گزارش‌های ستاد ملی کرونا و دانشگاه‌های استان، تست‌های مثبت سرپایی در حال افزایش است و اگر با این روند ادامه یابد، طی چهار هفته آینده میزان موارد بستری‌ها و مرگ و میرها افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار کرمان اظهار داشت: مردم یک سال محدودیت‌ها را تحمل کردند، اما تحمل این شرایط بهتر از آن است که عید نوروز را با عزا سپری کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا جدی است تصریح کرد: بیش از عادی‌انگاری مردم، عادی‌انگاری خود مسئولان را می بینیم و این در حالی است که حساسیت‌ها در جامعه نباید پایین بیاید.

زینی وند تاکید کرد: فرمانداران به عنوان روسای ستادهای کرونای شهرستان وظیفه دارند که ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را رسما به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم مذهبی، ترحیم، عروسی و نمازهای جمعه باید تابع پروتکل‌های بهداشتی باشند و غیر از این فرمانداران دستور پلمب را صادر کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: در دهه فجر امسال برنامه‌های افتتاح پروژه‌ها در شهرستان‌ها به صورت جمعی و از یک مکان مشخص انجام می شود.

وی ادامه داد: مراسم ویژه ۲۲ بهمن به صورت خودرویی برگزار نمی شود و ایستگاه‌ها توزیع اقلام پذیرایی نداریم و توزیع اقلام فرهنگی نیز باید رعایت نکات بهداشتی و عدم تجمع صورت گیرد.

زینی وند تاکید کرد: جشن‌های دستگاه‌های اجرایی ویژه ایام‌الله دهه فجر، با مخاطب خاص و در فضای مشخص و مدت زمان یک تا یک ساعت و نیم منعی ندارد، اما هیچ دعوتی برای این مراسم در فضای مجازی مجاز نمی شود.