آستارا - ایرنا - مدیر امور توزیع برق آستارا از آماده افتتاح شدن ۱۷ طرح تقویت برق با صرف ۲۰ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال اعتبار بمناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

فرزین بهامین روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح ها چهار دستگاه ترانس نصب و شبکه فشار ضعیف هوایی و کابل های خودنگهدار راه اندازی شده تا شبکه برق شهرستان آستارا پایدار و تقویت شود.

وی اظهار کرد: میرزانق محله، کوی امامی، خیابان های فارابی، شریعتی، شالیزار، فرهنگیان، ساحل، آزادی و روستاهای باغچه سرا، عنبران، کوی پاسداران و بلوار جمهوری اسلامی از جمله نقاطی هستند که طرح های یاد شده در آنها اجرا شده است.

وی ادامه داد: طرح برق امید در آستارا اجرا می شود و در این راستا مشترکان به سه بخش کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم شده اند و مشترکانی که در ماه کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

بهامین بیان کرد: اپلیکیشن "برق من" در قالب طرح تحول دیجیتال در صنعت برق راه اندازی شده و هدف از ایجاد این بستر، حذف قبوض کاغذی و جلوگیری از مراجعات حضوری برای قرائت کنتور یا پرداخت قبوض در وضعیت پیش آمده از شیوع کرونا است.

مدیر امور توزیع برق آستارا گفت: هزینه ‌های نگهداری و توسعه شبکه برق از طریق فروش انرژی تامین می‌شود و مشترکان با پرداخت به موقع صورتحساب مصرفی، ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

وی یادآور شد: اداره برق آستارا دارای پنج بخش اداری، ۷۲۱ دستگاه ترانس تقویت،  ۲۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ۵۴ هزار مشترک برق است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.