گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد توسعه زیرساختهای عمرانی و رونق اشتغال را دستاورد مهم نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید در این شهرستان دانست.

حامد قربانی شنبه شب در آستانه دهه فجر طی نشست خبری، سرعت بخشی تکمیل طرحهای نیمه تمام را مهمترین اولویت دولت در گناباد ذکر کرد و گفت: این طرحها با هزینه چهار هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال در فصلهای حمل و نقل و راه، گاز رسانی، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، آموزش عالی، صنعت، کشاورزی و برق رسانی با پیشرفت فیزیکی ۱۲ تا صددرصد در حال اجراست.

وی افزود: احداث خط آهن یونسی به گناباد به طول ۵۸ کیلومتر به عنوان قطعه نخست راه آهن مشهد به زاهدان، فرودگاه گناباد و احداث باند دوم جاده گناباد به قاین به ترتیب با اعتبار ۵۴۰ میلیارد، ۲۵۱ میلیارد و یک هزار میلیارد ریال، گازرسانی به واحدهای صنعتی و روستاهای گیسور و گازرسانی به پنج روستای بخش شرقی کاخک از دیگر این طرحهاست.

فرماندار گناباد ادامه داد: احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۵ درصد و خط اصلی انتقال آب شهرستان گناباد با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجراست.

وی گفت: احداث درمانگاه تخصصی بخش سوختگی بیمارستان علامه بهلول گنابادی و تکمیل مجتمع آموزش عالی گناباد هم به عنوان دیگر طرحهای عمرانی مهم گناباد به ترتیب ۵۰ درصد و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در مجموع ۵۰۰ میلیارد  ریال برای تکمیل آنها اختصاص یافته است.

قربانی افزود: احداث کشتارگاه صنعتی دام و طیور و سردخانه، طرح فرآوری سیلیس، احیا و مرمت قنوات، اجرای سیستم های آبیاری نوین و تحت فشار و اصلاح و توسعه شبکه های شهری و روستایی و روشنایی معابر شهرستان گناباد هم با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرحهای شاخص عمرانی این شهرستان طی سال جاری به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: اعتبار اجرای طرحهای عمرانی گناباد از ۶۸۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال طی سال گذشته به هزار  و ۴۸۴ میلیارد و ۷۹۶ میلیون  ریال طی سالجاری افزایش یافته است.

فرماندار گناباد گفت: با صرف این مبلغ ۶۴ طرح در ۱۸ سرفصل خدمات و توسعه شهری، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرحهای دانش بنیان، آموزش و پرورش، زیرساختهای ارتباطی، توسعه روستایی، محیط زیست، گازرسانی، ورزشی، منابع طبیعی، توسعه روستایی و فنی و حرفه ای طی دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسند.

وی افزود: با بهره برداری از این طرحها برای ۸۲۸ نفر اشتغال ایجاد می شود که از این تعداد ۴۰۸ نفر مربوط به بخش جهاد کشاورزی است.

قربانی ادامه داد: در راستای رویکردهای دولت تدبیر و امید از جمله طرح مثلث توسعه اقتصادی به عنوان طرح ابتکاری رزم حسینی استاندار سابق خراسان رضوی، استفاده از ظرفیتهای معینهای اقتصادی برای محرومیت زدایی و اشتغالزایی و صیانت از اشتغال موجود طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس طی سال قبل بیش از یک هزار اشتغال در گناباد ایجاد شد و از ابتدای امسال تاکنون هم از مجموع ۷۶۹ اشغال ثبت  شده در سامانه رصد ۷۶۳  اشتغال محقق شد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار  نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.