بندرعباس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: پنجمین جشنواره عود نوازان خلیج فارس پشتوانه بسیار مهمی در کسب عنوان شهر خلاق موسیقی برای مردم خمیر دارد.

رضا کمالی زرکانی روز یکشنبه در آیین پایانی پنجمین جشنواره عود نوازان خلیج فارس در خمیر افزود: شهرستان خمیر از عقبه فرهنگی هنری درخشانی برخوردار است و استعدادهای خاصی در حوزه موسیقی به ویژه ساز عود دارد.

وی ادامه داد: از سال قبل با توجه به ظرفیت های موسیقیایی و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  بندرخمیر بعنوان شهر خلاق موسیقی مفتخر شد و مطمئن هستیم آینده ای درخشان در پیش روی این شهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ویژگی خاص بندر خمیر در بخش هنر اشاره کرد و اظهار داشت:هنرمندان بندرخمیر جایگاه  شاخصی در عود نوازی کشور و آموزش این ساز و اشاعه آن دارند.

کمالی زرکانی از تمامی مسئولان و متولیان بندر خمیر در همراهی و برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت:بیماری کرونا باعث کاهش فعالیت های فرهنگی به علت اعمال قرنطینه شد و با بهبود وضعیت، بخش زیادی از برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

در پایان این جشنواره با اهدای لوح سپاس ،تندیس و هدایا از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد. 

بر اساس این گزارش،۸۲ اثر به بخش مسابقه پنجمین جشنواره عودنوازان خلیج فارس در دو رده سنی راه یافت که پس از داوری ۱۰ هنرمند به عنوان برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.