سمنان- ایرنا- نایب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان گفت: این استان از نظر میزان مشارکت در لیگ تندرستی نسبت به جمعیت، در هفته اول این لیگ رتبه چهارم کشور را به دست آورد.

زکیه خیرالدین روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: فدراسیون ورزش‌های همگانی با هدف مقابله با کم‌تحرکی، ترویج ورزش‌های همگانی و افزایش نشاط اجتماعی مردم در فضای مجازی لیگ تندرستی را آغاز کرد.

وی با اشاره به این که این لیگ تا ۳۰ اسفند ۹۹ ادامه دارد گفت: روزانه چهار حرکت ورزشی در سامانه «ایران تندرستی» تعریف می‌شود و علاقه‌مندان با تهیه ویدئو ۳۰ ثانیه‌ای از این حرکت‌ها و بارگذاری آن در سامانه، در این پویش شرکت می‌کنند.

نایب رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان گفت: در این لیگ استان‌های مختلف و همچنین شهرستان‌های هر استان با یکدیگر رقابت می‌کنند و ابتدای سال آینده بعد از ارزیابی، ۱۶ استان برتر به لیگ برتر تندرستی و ۱۶ استان دیگر  به لیگ دسته اول تندرستی راه یافته و رقابت به این صورت ادامه پیدا می کند.

خیرالدین با بیان اینکه این مسابقه رده سنی ندارد و از کودکان تا پیشکسوتان را شامل می‌شود گفت: هر هفته به برگزیدگان جایزه اهدا می‌شود و در انتهای مرحله نخست، در استان‌های برتر این پویش به ۳۲ نفر جایزه ۱۰ میلیون ریالی اهدا می‌شود.

وی افزود: مشارکت مردم در این لیگ علاوه بر افزایش سلامتی و نشاط، جایگاه استان سمنان در لیگ را ارتقا می‌بخشد.

به گزارش ایرنا، هیات ورزش‌های همگانی استان سمنان از تیرماه امسال تاکنون ۲۰ پویش ملی و استانی مختلف برگزار کرد که این پویش‌ها شامل ۲ هزار برنامه مختلف می‌شود.