شهرکرد -ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۳ هزار و ۶۳۳ تن انواع نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه بین تولیدکنندگان دام و طیور استان توزیع شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا بخ نقل از سازمان جهادکشاورزی، عطاالله ابراهیمی در نشست کمیته راهبری توزیع و نظارت بر نهاده‌های دامی استان افزود: از این میزان ۶۴ هزار و ۵۳۲ تن ذرت، بیش از ۴۷ هزار تن سویا و ۴۱ هزار تن جو از طریق این سامانه توزیع شده است.

وی در خصوص نحوه توزیع نهاده‌های دامی در بین بهره‌برداران اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت ثبت سفارش و واردات نهاده‌ها را برعهده دارد و  پس از انجام امور گمرکی و ترخیص نهاده‌ها، این اقلام در اختیار جهادکشاورزی قرار می‌دهد و آن مقداری که از طریق سامانه بازارگاه تخصیص داده، بین بهره‌برداران بخش دام و طیور توزیع می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده‌های دامی در استان وجود ندارد، گفت: با هماهنگی‌ها صورت گرفته بیش از ۹۰درصد از نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با فعال شدن سامانه بازارگاه، مشکلات حوزه توزیع نهادهای دامی کاهش یافته است، افزود: با اقدامات انجام شده در توزیع نهاده‌ها بین مرغداران استان، دغدغه تولیدکنندگان استان نیز رفع شده است. 

رییس سازمان جهادکشاورزی استان از توزیع نهاده‌ها در قالب خوراک دام به دامداری صنعتی و سنتی استان خبر داد و گفت: بهبود وضعیت تولید خوراک دام در استان ضریب امنیت تولید در حوزه دامی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا ، در استان بیش از ۱۸۶ هزار دام سنگین و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک سنتی، صنعتی و عشایری وجود دارد که این استان را به عنوان قطب‌های دامپروری کشور تبدیل کرده و سالانه بیش از ۲۵۸ هزار و ۷۴۶ تن شیر و مواد لبنی در استان تولید می‌شود که ۲.۴ درصد تولید کشور است و این استان رتبه ۱۵ در کشور را دارد.

تولید گوشت قرمز در استان ۲۰ هزار و ۹۸۰ تن در سال است و ۲.۵ درصد تولید کشور را دارد.