بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دستاوردهای مهمی در جامعه به واسطه انقلاب حاصل شده که می‌توان به ایثارگری معلمان در زمان شیوع بیماری کرونا و مشغولیت آنها در آموزش نسل آینده کشور اشاره کرد.

ایرج بیت‌اللهی روز یک‌شنبه در آیین نمادین زنگ انقلاب مدارس هرمزگان اظهارداشت: انقلاب اسلامی و دهه فجر درس هایی را به ما آموخته که در تمامی مراحل زندگی تک تک ما می‌تواند تاثیرگذار باشد و ما همگی باید قدردان خون شهدا انقلاب اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: معلمان و دانش آموزان نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند و هم اکنون نیز با ایثارگری خود، چراغ تعلیم و تربیت را در کشور روشن نگه داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ابرازداشت: رشد و توسعه متوازن علمی، پوشش حداکثری دانش آموزان در کلاس های درس، حرکت به سوی برقراری عدالت آموزشی در کنار بسیاری از پیشرفت‌های علمی دانش آموزان و فرهنگیان از مهم‌ترین دستاوردها انقلاب در آموزش و پرورش است.

بیت‌اللهی گفت: مطابق سند تحول نظام آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه بر حضور فعال دانش‌آموزان در میادین مختلف سیاسی اقتصادی اجتماعی و غیره تأکید دارد تا نسل آینده با آگاهی و دانش مسیر پیشرفت و توسعه را فراهم سازد.

وی افزود: دانش آموزان آینده ساز فردای یک کشور هستند که باید بیش از پیش با ارزشها و آرمان‌های کشور و دفاع مقدس آشنا شوند تا در راستای حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب موفق عمل کنند.