ارومیه- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی وضعیت طرح های احیای دریاچه ارومیه و وضعیت اعتباری استان وارد ارومیه شد و مورد استقبال محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در حاشیه ورود محمدباقر نوبخت به ارومیه درباره اهداف سفر وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: راهبری توسعه و رصد آن از مهمترین اهداف این سفر است و نشست با مدیران ارشد استان از برنامه های معاون رییس جمهوری در ارومیه است.

ناصر حضرتی بیان کرد: روز دوشنبه شورای برنامه ریزی و توسعه برگزار و تفاهم نامه مربوط به احداث سه هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن برای محرومان امضا و پروژه‌های جهش تولید استان منعقد می شود.

وی اظهار داشت: سفر به قطور و افتتاح ۲ هزار واحد مسکن روستایی برای زلزله زدگان قطور، حضور در پیرانشهر و بازدید از تونل انتقال آب هم در برنامه سفرنوبخت قرار دارد.

وی بیان کرد: مهمترین پروژه استان طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه است که سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب از سد کانی سیب  آب به دریاچه هدایت خواهد شد و در برنامه بازدید دکتر نوبخت قرار دارد.

حضرتی پر ادامه داد: بازدید از بیمارستان فوق تخصصی زنان، تالار بزرگ ارومیه، ستاددانشگاه واقع در باغ رضوان، حضور در روستای آلمان آباد و کلنگ زنی سه هزار واحد ذکر شده به همراه افتتاح یکهزار واحد مسکونی جدید دیگر انجام می شود.