تهران -ایرنا - تعداد جانباختگان ناشی از همه گیری کووید ۱۹ در کانادا، از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت؛ مقامات کانادا از اعمال اقدامات سختگیرانه در کنترل مسافران در بدو ورود به این کشور خبر داده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ شبکه "بی اف ام تی وی" فرانسه اعلام کرد: تعداد مرگ و میرهای ناشی از همه گیرری کووید ۱۹، از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در کانادا از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

این رسانه فرانسوی افزود: استان کبک کانادا با ثبت نزدیک به ده هزار و استان اونتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا با ثبت بیش از شش هزار مرگ و میر ناشی از کرونا، بیشترین مناطق آسیب پذیر این کشور اعلام شدند.

به گزارش بی اف ام تی وی؛  دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا ضمن اعلام روند نزولی موارد ابتلا به همه گیری کووید ۱۹ ، درباره هرگونه سهل انگاری و اهمال در مقابله با بحران شیوع کرونا هشدار داد و اعلام کرد که اقدامات سختگیرانه برای مبارزه با این همه گیری ضروری است.

وی افزود: خطر معکوس شدن روند نزولی و اوج گرفتن سریع شیب مبتلایان به کرونا در برخی مناطق وجود دارد.

محدودیت های جدید برای ورود به کانادا

مقامات کانادا با ابراز نگرانی از انتقال سریع گونه های جدید ویروس کرونا، از تشدید اقدامات کنترل مسافران هنگام ورود به خاک این کشور خبر داده اند.

بنابراین گزارش مسافران باید در بدو ورود به کانادا، آزمایش کرونا داده و سه روز در هتل با هزینه شخصی خود در قرنطینه به سر برند، در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش، باید ۱۴ روز را در قرنطینه خانگی در محل سکونت خود بمانند و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، باید به مراکز بهداشتی- درمانی مراجعه کنند.

بر اساس آخرین آمار منتشره ورد میترز؛ در کانادا با جمعیتی حدود ۳۸ میلیون نفر،  نزدیک به ۷۸۰ هزار نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۷۰۰ هزار نفر بهبود یافته اند.