اصفهان- ایرنا- معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری تیران و کرون گفت: ۱۳۹ پروژه عمرانی، خدماتی و اشتغال‌زایی با صرف بالغ بر هزار و ۷۴۷ میلیارد  ۹۶۵ میلیون ریال همزمان با دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

شهرام آذرپی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این پروژه ها شامل ۸۰ گلخانه سبزی و صیفی، خانه عالم، سیستم پایش تصویری، بوستان و پارک روستایی، اصلاح شبکه آبرسانی، احداث و زیرسازی معابر روستایی، راهداری و حمل و نقل، گاز رسانی به صنایع، خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و آزمایشگاه مرکزی، نصب المان و تصاویر شهدا، پارک و بوستان و اصلاح هندسی شهری، فعالیت بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی و برق‌رسانی  است.

وی بیان‌ کرد: تامین اعتبار پروژه‌های خدماتی از محل اعتبارات محلی، استانی و ملی تامین شده طرح های جهاد کشاورزی با آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی محقق شده است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری تیران و کرون یادآور شد: با اجرای این تعداد پروژه زمینه اشتغال هزار و ۲۷ نفر در تیران و کرون فراهم شده که نقش مهمی در حوزه تولید، اشتغال و رشد اقتصادی منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه کشت‌ گلخانه‌ای اختصاص یافت، خاطرنشان‌ کرد: این عرصه در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال ارزآوری داشته و امسال تکمیل زنجیره تولید شامل بسته بندی و برندسازی محصولات با ایجاد کارخانه و مراکز صنایع تبدیلی در دستور کار مدیریت شهرستان قرار گرفته است.

 به گفته وی این پروژه‌ها به صورت ویدئوکنفراس با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اداری به بهره‌برداری  می رسد.

آذرپی به فعالیت‌های رفاهی و خدماتی در بخش روستایی این شهرستان در مدت هفت سال گذشته اشاره‌کرد و گفت: نهضت آسفالت، اجرا و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی، توسعه صنعت گردشگری، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و مخابراتی در این راستا انجام شده که مهاجرت معکوس از شهر به روستا و رونق زندگی و فعالیت های اقتصادی نتیجه این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت وضعیت جاده‌ها و راه‌های این شهرستان سازماندهی شده و نقاط پرحادثه از جمله جاده تیران به سامان ساماندهی و بزودی این پروژه به صورت نهایی تکمیل و شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری مرکز استان و در مسیر شهرستان‌های غرب اصفهان از جمله فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان و استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان قرار گرفته که دارای سه شهر، بیش از ۴۰ روستاست که جمعیت بیشتر آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

همزمان با دهه فجر افزون بر۲ هزار و ۵۴۶ طرح با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار در استان اصفهان آغاز شده است.