بیرجند - ایرنا - اپلیکیشن (کارافزار) "فردوس من" با قابلیت معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های شهرستان فردوس در دومین روز دهه فجر رونمایی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس گفت: این برنامه، اولین نرم‌افزاری است که به صورت جامع طراحی شده و می‌تواند خدمتی برای حرکت موثر فردوس به سمت شهر الکترونیک باشد.

روح الله صداقت طالبی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح‌های شهرستان فردوس افزود: همچنین امروز طرح روشنایی پارک گردشگری تون با با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این اداره در سال‌های گذشته هفت میلیارد ریال برای محوطه‌سازی پارک تون هزینه کرده است.

فرماندار فردوس هم گفت: با توجه به رشد فناوری و شرایط موجود نیاز است که از بستر فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهایی از این دست در جهت کاهش رفت و آمد مردم، صرفه‌جویی در وقت و هزینه استفاده کنیم.

حمید حلاج مقدم افزود: باید قسمت‌های مختلف در برنامه "فردوس من" افزایش یابد تا مردم بتوانند اغلب نیازهای خود را از این طریق برطرف کنند.

بهره‌برداری از هشت پروژه خدماتی مدیریت توزیع برق شهرستان فردوس با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی از دیگر برنامه‌های دومین روز دهه فجر در این شهرستان بود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان فردوس گفت: این پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی، عمرانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده که با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در دومین روز دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

هادی گنجی‌زاده احداث ۱۱ هزار و ۴۸۷ متر شبکه فشار ضعیف، ۲۰۰ متر شبکه فشار متوسط، ۲ دستگاه ترانس و تبدیل هشت هزار و ۲۰۰ متر شبکه فشار ضعیف به کابل خود نگهدار در شهر فردوس را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

باجه بانک دی در بنیاد شهید و امور ایثارگران فردوس نیز با اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات این بانک افتتاح شد.