ارومیه- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه تعهدات مالی دولت برای احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پرداخت شده و اضافه بر آن، مساعدت ویژه ای برای حل مشکل آبرفتی بخش پایانی این تونل صورت می گیرد.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: به خاطر اتفاق پیش آمده در خصوص وجود مشکل پمپاژ آب به داخل تونل به خاطر طبیعت آبرفتی منطقه، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای کامل طرح اختصاص یافته که از این میزان هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال این هفته پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: ۲ کیلومتر از ۳۶ کیلومتر تونل، با آبرفت تلاقی می کند  که کار را مشکل کرده و امیدواریم با همت مهندسان این مشکل برطرف شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در صدد هستیم پیش از پایان دوره فعالیت دولت تدبیر و امید، این ۳۶ کیلومتر به اتمام برسد و برای احیای دریاچه ارومیه مورد بهره برداری قرار گیرد.

نوبخت همچنین با اشاره به بازدید از بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی جامع زنان ارومیه اظهار کرد: این بیمارستان به زودی افتتاح می شود و می تواند علاوه بر تامین نیاز درمانی آذربایجان غربی، در گردشگری درمانی نیز موثر باشد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت که از روز گذشته میهمان مردم آذربایجان غربی بود، به تهران بازگشت.

بررسی وضعیت اعتباری آذربایجان غربی و اختصاص اعتبار حدود ۱۲ هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیربنایی و بخش تولید استان، افتتاح منازل مسکونی زلزله زدگان قطور خوی، کلنگ زنی سه هزار واحد مسکن محرومان، بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، بیمارستان جامع زنان ارومیه و تالار مرکزی این شهر از جمله برنامه های سفر ۲ روزه نوبخت به آذربایجان غربی بود.