سبزوار- ایرنا- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۳ هزار تُن ماهی از حدود هزار و ۵۰۰ منبع آبی از ابتدای امسال در این استان تولید شده است.

ناصر شهرکی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی خاویاری سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۳ هزار تن تولید ماهی در خراسان رضوی ۹ هزارتن آن ماهیان سردابی و بقیه ماهیان گرمابی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت خراسان رضوی در حوزه شیلات ادامه داد: میزان تولید ماهی در این استان تا پایان امسال به بیش از  ۱۵ هزار تن می رسد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۴ هزار منبع آب در خراسان رضوی وجود دارد که باید از این ظرفیت در راستای افزایش بهره وری تولید ماهی و صنعت شیلات استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این بازدید گفت: این شهرستان قطب تولید ماهی در خراسان رضوی است از این رو عملیات  اجرایی ساخت شهرک شیلات و مجتمع  پرورش ماهیان خاویاری در این منطقه با هدف جهش تولید آغاز شده است.

علی اصغر امانیان افزود: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری به مساحت ۶ هکتار شامل سه سایت است که با استفاده از آب رودخانه کال شور و با ظرفیت اسمی سالیانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار در اراضی روستای کال خونی شهرستان سبزوار در دست ساخت است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: این شهرستان با بهره‌گیری از ۱۶۰ مرکز ۲ منظوره کشاورزی - آبگیری، سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی تولید می‌کند که از این حیث قطب تولیدات شیلات خراسان رضوی است.

امانیان افزود: همچنین این منطقه در تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم ‌اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان دایر است.  

۳۵ هزار هکتار مزرعه و ۱۶ هزار هکتار باغ با فعالیت ۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در شهرستان سبزوار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است.