به گزارش روز سهشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس منوچهری اظهار داشت: در همه شهرها بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز طرف قرارداد خدمات بستری را به صورت رایگان و بدون پرداخت فرانشیز دریافت خواهند کرد.
وی تسویه به موقع مطالبات مراکز درمانی (که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده میکنند) را نیز از تعهدات مهم سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مطالبات ایجاد شده از طریق سامانه نسخه الکترونیک تاکنون به طور کامل پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: پرداخت منظم و روزانه بخش اول مطالبات که برای پزشکان دارای امضای دیجیتال ۹۵ درصد، سایر پزشکان ۸۰ درصد و مراکز طرف قرارداد ۳۰ درصد است، به طور منظم در حال انجام است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس ارزیابی و اظهار نظر ریاست جمهوری، وضعیت پیشرفت طرح نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی رضایتبخش است که این امر نتیجه تلاشها و زحمات مجموعه همکاران در بخش فناوری اطلاعات و حوزه درمان تأمین اجتماعی است.
منوچهری ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی برای حذف کامل دفترچههای کاغذی در آینده بسیار نزدیک آمادگی کامل داشته و سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی به صورت رایگان در دسترس تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد است.
به گفته وی همچنین سازمان تامین اجتماعی با استفاده از روشهای تشویقی در حال دعوت از پزشکان و تمامی درمانگران برای استفاده از این سامانه است.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از افزایش تعهدات دارویی و تجهیزات کمک پزشکی این سازمان بیش از تعهدات قانونی مصوب شورای عالی بیمه در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک خبر داد و افزود: در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک و در قالب نظام ارجاع، امکان پذیرش تعهدات بیشتری از سوی سازمان تأمین اجتماعی فراهم میشود.
منوچهری، افزایش تعهدات سازمان تامین اجتماعی در حوزه وسایل کمک پزشکی در بیمارستانهای دولتی را از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد و گفت: تاکنون هزینه وسایل کمک پزشکی در بیمارستانها به صورت مقطوع پرداخت میشد، اما به منظور ارتقاء خدمات و کاهش هزینه بیماران تحت پوشش، پرداخت هزینه کامل این تجهیزات نیز در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: هدف نهایی تامین اجتماعی بهبود و ارتقاء خدمات درمانی به بیمه شدگان است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با عنوان اینکه طرح ۳۰۷۰ هم در حال اجراست، اظهار داشت: تاکنون ۲۴ سرویس غیرحضوری از خدمات ۳۰ گانه رونمایی شده است و انتظار میرود که این سرویسها به صورت بینقص و کاملا غیرحضوری به مخاطبان ارائه شود.
منوچهری تصریح کرد: براساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماههای اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است، ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه میشود و با تکمیل این طرح تا پایان بهمن ماه، ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش مییابد.
وی خاطرنشان کرد: این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارد.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.