جیرفت - ایرنا - مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از بهره برداری ۴۰ مجتمع خدماتی رفاهی تا پایان سال در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا شهرکی روز سه شنبه در سفر به جنوب کرمان این واحدها را شامل مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی و تیرپاک دانست و گفت: این واحدها در محورهای ارتباطی فرعی و اصلی کشور به بهره برداری می رسند.

 وی ادامه داد: با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر را فراهم می شود.

شهرکی تعداد مجتمع های فعال خدمات رفاهی را ۸۴۰ باب در محورهای ارتباطی کشور اعلام کرد و از اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و مستمر خبر داد.

وی از بهره برداری هشت مجتمع خدمات رفاهی تا خرداد ۱۴۰۰ در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی فعال در محورهای جنوب استان کرمان هشت واحد است که با بهره برداری این واحدها تا سال اینده به ۱۶ مجتمع افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال ۹۶ نفر فراهم می شود. 

شهرکی به تامین تابلوهای راهنمایی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و آسفالت راه‌های دسترسی به مجتمع ها اشاره کرد و گفت: برای این منظور ۱۰۰ درصد اعتبار مورد نیاز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اختصاص داده شده است. 

وی افزود: عملیات احداث و ایجاد سه دستگاه پل عابر پیاده در نقاط پرحادثه و فاقد جنبه تجاری در جاده های جنوب کرمان در حال انجام بوده که تا نیمه اول اسفند ماه این پل ها به بهره برداری خواهند رسید.

شهرکی اظهار داشت: در صورت انعقاد تفاهم نامه استاندار کرمان با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری، کمک‌های هدف دار و اقدامات بیشتری در جنوب استان کرمان اختصاص می یابد.

وی گفت: مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تمام ظرفیت ها برای کمک به توسعه زیرساخت های حمل و نقلی و ارائه خدمات بهتر به مردم و کاربران جاده ای استفاده کرده و خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان هم از تکمیل واحدهای خدمات‌رسان بیشتر و رفع کمبودهای پایانه بار جیرفت به زودی خبر داد و گفت: با حمایت های صورت گرفته دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زمینه خوبی برای خدمت رسانی بیشتر به رانندگان فراهم خواهد شد.

 مسعود جمیلی افزود: در حال حاضر سرمایه گذاران در جنوب استان کرمان ۲۳مجتمع هم در حال انجام استعلام های قانونی برای احداث هستند.

وی گفت: با ساخت این مجتمع ها برای ۲۷۶ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.