مشهد-ایرنا- اداره کل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی از ۱۵ هنرمند فعال در عرصه‌های هنری مرتبط با دفاع مقدس در مشهد تجلیل کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا در این مراسم احمد نورانی، حسین انفرادی، کیوان علایی، ناصر نجفی، حامد آریان نژاد، سجاد جهانگیری، معین ناجی، علیرضا موسی زاده، محمدرضا خدنگی، مجتبی محسنی، مهدی صابر، محمد شریعتی، مهدی رضازاده، علی عظیم زاده و مریم جهانگشته به عنوان ۱۵ هنرمند خالق آثار هنری با موضوع دفاع مقدس تجلیل شدند.

همچنین گروه موزیک قرارگاه ارتش در منطقه شمال شرق، مسوول عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش در منطقه شمال شرق، فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی و بنیاد سینمایی فارابی خراسان به ‌عنوان نهادهای فرهنگی فعال در حوزه دفاع مقدس قدردانی شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ابتذال‌های فرهنگی جامعه را زدود و الگوهایی در تراز حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت زهرا(س) را مطرح کرد و بدیهی است که در چنین مکتبی شهید سلیمانی‌ها تربیت شدند.

سردار سرتیپ پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: انقلاب اسلامی ما را از کج‌ راهه‌ طاغوتها نجات داد و زمینه هدایت همگانی جامعه را ایجاد کرد.

وی ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی و گفتمانی دانست و ادامه داد: دستاورد بزرگ این انقلاب عظیم، کنار زدن الگوهای تعریف‌شده غربی و معرفی اسوه‌های جدید بود که با الگوگیری مردم ما از آنها، نسل‌هایی ایثارگر، مجاهد و فرهیخته در کشور تربیت شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: استکبار جهانی با تهاجم فرهنگی خود در سال‌های پیش از انقلاب به دنبال این بود که زمینه تربیت افرادی نظیر شهید سلیمانی در جامعه ایران وجود نداشته باشد.

یوسفعلی زاده فرهنگ حکومت طاغوت را عاریه گرفته‌ شده از غرب دانست و افزود: هنر، ابزار بسیار تأثیرگذاری برای انتقال فرهنگ است اما حکومت پهلوی از این ابزار مهم برای تبلیغ رویکردهای فرهنگی غربی و بیگانه استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: پهلوی می‌خواست کار فرهنگی انجام دهد اما با فرهنگ لجام‌گسیخته‌ای که از غرب عاریه گرفته ‌شده بود و بارزترین مظهر آن، جشن‌های به‌اصطلاح فرهنگ و هنر شیراز بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به دلدادگی تاریخی مردم به معارف اسلامی و اهل‌بیت(ع) اشاره و بیان کرد: فرهنگ عاریه ای رژیم گذشته قرار بود به‌ عنوان پوششی برای مطامع و اهداف از پیش تعیین‌شده استفاده شود.

یوسفعلی زاده افزود: حکومت پهلوی به دنبال این بود که تغییرات فرهنگی در این کشور ایجاد کند و بر روی اندیشه و روح مردم تاثیر گذارد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب در دانشگاه فردوسی مشهد بیش از ۴۰ گروه با عقاید مارکسیستی یا کمونیستی نقش‌آفرینی داشتند با این‌ حال امام خمینی (ره) با نگاه گفتمانی خویش هیچ‌گاه از ابزار سرکوب استفاده نکرد و به همه مجال داد تا منطق و تفکرات خود را به مردم عرضه کنند و این مردم بودند که پس از تحرکات مسلحانه، ترورهای کور و اقدامات خرابکارانه ضدمردمی توسط این گروهک‌ها، بساطشان را جمع کردند.