کرمانشاه- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب روانسر گفت: برای اجرای سه طرح در بخش‌های آب و فاضلاب این شهرستان ۳۱ میلیارد ریال هزینه شد و این طرح‌ها در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.

غفار صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به منظور اصلاح شبکه فاضلاب محله گل سفید روانسر در سال جاری بیش از چهار کیلومتر لوله گذاری در سایز های مختلف اجرا و ۴۱۸ فقره انشغاب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال نصب شد.

وی همچنین از بازسازی و راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب سراب روانسر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح که با هدف جایگزین کردن آب سراب روانسر در زمان بحران و جبران کمبود آب در فصول گرم سال انجام گرفته هفت ملیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روانسر با بیان اینکه این ایستگاه ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب را پمپاژ و آب شرب را وارد شبکه توزیع شهر روانسر می کند، اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ آب سراب روانسر دارای سه پمپ افقی ۴۵ کیلوواتی است که به عنوان دومین منبع تامین آب شرب شهر روانسر برای شرایط بحرانی و اضطراری راه اندازی شده است.

صالحی ادامه داد: پروژه آبرسانی به مجتمع صادق آباد روانسر شامل چهار روستای صادق آباد، زیرجوبی، برهان الدین و صادق آباد با ۲۱۰ خانوار جمعیت به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: آب شرب این روستاها از مخزن میان راهی خط انتقال آب جوانرود تامین می شد که با بهسازی چشمه کانی شاهان، ساخت مخزن ۲۰۰ مترمکعبی و سه هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری به طور بهداشتی و مداوم تامین شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.