نازنین شیبانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانهها افزود: همچنین ۹ دکل ۶۰ متری در بشاگرد در حال احداث است که هر کدام از این دکلها ۶ تا هفت روستا و در مجموع بیش از ۵۰ روستا را زیر پوشش آنتن تلفن همراه قرار میدهد.
وی بیان داشت: توسعه ارتباطات تلفن همراه با رویکرد دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت همراه بر پایه تکنولوژیهای (۳G) و (۴G) در تمامی شهرستانهای هرمزگان ادامه دارد و ۲۰ اسفندماه با حضور وزیر ارتباطات، این طرحها به بهرهبرداری خواهد رسید.
کرونا یک فرصت برای توسعه دولت الکترونیک بود
معاون استاندار هرمزگان به توسعه دولت الکترونیک در دوران شیوع کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: توسعه خدمات مرتبط با میز خدمت در ادارهها و دستگاهها در طول ماههای گذشته به شدت افزایش یافت و به همت اداره کل فناوری استانداری هرمزگان شاهد تحولی در این زمینه بودیم.
شیبانی با اشاره به حذف نیاز به مراجعه حضوری به بسیاری از ادارههای خدمترسان در هرمزگان تاکید کرد: بسیاری از استعلامها بر بستر دفاتر پیشخوان درخواست و پاسخ داده میشود و ادارهها باید در مدت ۴۸ ساعت به درخواستهای مردمی پاسخ دهند.
وی اضافه کرد: البته برخی خدمات ممکن است که به زمان بیشتری نیاز داشته باشد که آن هم از طریق پیامک به افراد اعلام میشود تا آخرین وضعیت پیگیری پرونده خود را در اداره موردنظر بدانند.
معاون استاندار هرمزگان اضافه کرد: کار مهم دیگری که در زمینه توسعه دولت الکترونیک صورت گرفت، ایجاد بخشی در پورتال استانداری هرمزگان به آدرس (portalhormozgan.ir) بود که خدمات تمامی دستگاههای اجرایی را در این سامانه قرار دادیم که مسافران و مراجعان به استان بتوانند ۵۰۰ خدمت از ۵۰ دستگاه اجرایی را بر این بستر دریافت کنند.
این مسوول ابراز داشت: بستر ویدیوکنفرانس را نیز برای برگزاری نشستها در استان ساماندهی شده که با اقدام مناسب مخابرات هرمزگان در رساندن فیبرنوری به بسیاری از ادارهها و تمامی فرمانداریها، این امکان فراهم است که مدیران بتوانند در هر لحظه از شبانه روز این نشستها را بر بستری امن و به صورت برخط برقرار کنند.
توسعه میز خدمت اقدامی در راستای حقوق شهروندی بود
معاون استاندار هرمزگان گفت: تلاش در پاسخ به استعلامها و درخواستها و مکاتبههای مردم نیز بر آن بوده که کاغذ را از مراودهها حذف شود و این کار بر بستر الکترونیک انجام شود.
وی درباره میزخدمت نیز یادآور شد: توسعه میز خدمت سبب توجه بیشتر به حقوق شهروندی و دسترسی آسانتر به خدمات دولتی شده است و اکنون ۱۸ دستگاه خدمات برخط الکترونیکی و به لحظه میدهند.
شیبانی تصریح کرد: هزار و ۶۳۳ خدمت در میز خدمت ادارههای هرمزگان داده میشود که ۵۱ درصد آن الکترونیکی بوده و نیاز به مراجعه حضوری مردم نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان درباره سامانه ارتباط مردمی با استانداری از طریق پیام کوتاه نیز خاطرنشان کرد: کد دستوری (#۳۱۲۲*۶۶۵۵*) در خدمت مردم استان قرار دارد و میتوانند با این کد در مورد مسائل مختلف با استانداری در ارتباط باشند.
هرمزگان در انتصاب مدیران زن در کشور سرآمد است
شیبانی در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از نگاه هوشمندانه و ویژه استاندار هرمزگان به انتصابات در حوزه زنان، بیان داشت: این استان در این زمینه سرآمد استانهای مختلف کشور است.
وی گفت: مدیران زیادی در سالهای اخیر توانستهاند در دایره انتصابها و رشد جایگاههای اداری و اقتصادی قرار گیرند که نشان دهنده تواناییهای آنان در کنار ایفای نقش مادری و همسری در خانواده است.