مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: زنان ایران اسلامی دوشادوش مردان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در طول ۴۲ سال گذشته به شایستگی نقش خود را ایفا کرده اند.

عارف خدرلو روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز مادر ضمن تبرک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا (س) افزود: سهم زنان در تحولات جامعه و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و وضعیت اجتماعی زنان ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب بوده و دستخوش تغییر و تحولات فراوان بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی (ره) تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران پدید آورد و انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را اعتلا بخشید و دامنه مشارکت آنان را گسترش داده است.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: مشارکت فعال زنان در رخدادهای اجتماعی بسیار پررنگتر شده به طوری که حضور این قشر در مقابله با ویروس کرونا نقش چشمگیر داشته است.

خدرلو با بیان اینکه به امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی اضافه کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی امینت پایدار و فضای آرام در جامعه است که شرایط لازم برای نقش آفرینی زنان را فراهم آورده است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال آینده اظهار داشت:  بانوان ما می توانند که با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات چه به عنوان نامزد انتخاباتی چه به عنوان رای دهنده، قشر عظیمی را به سمت فعالیت های سیاسی سوق می دهند.

وی تاکید کرد: زنان منشا تحرک، پویایی و بالندگی هستند و این را با حضور در صحنه‌های سیاسی و انتخاباتی، حضور فعال در انجمن‌ها، تشکل‌ها و احزاب و جنبش‌ها و فعالیت‌های خیرخواهانه نشان می‌دهند.

در پایان این مراسم به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۴۲ بانو موفق و پرتلاش مهاباد از طرف فرمانداری قدردانی به عمل آمد.

روز ۲۰ جمادی الثانی برابر با ۱۵ بهمن ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در تقویم رسمی کشور روز زن نامگذاری شده است. 

هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سال ۱۳۹۹ از روز شنبه ۱۱ بهمن ماه آغاز شده و در روز جمعه ۱۷ بهمن ماه خاتمه می‌یابد.