سمنان-ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام‌های بسیار مثبت و روبه رشدی در این شهرستان آغاز شد که با برداشتن این گام‌ها، در آینده نزدیک رشد و توسعه شهرستان در بسیاری از زمینه ها کحقق می‌شود.

علی‌اکبر علیزاده روز چهارشنبه در جلسه افتتاح همزمان طرح‌های دهه فجر شهرستان دامغان در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان با حضور استاندار، فرماندار و دیگر مسوولان این شهرستان، افزود: شهرستان دامغان دوره جدید توسعه فزاینده خود را در بسیاری از زمینه ها به ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری، تجربه می‌کند. 

وی به رشد ۶۰۰ درصدی اعطای زمین در شهرک‌های صنعتی به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۶ متقاضی واحد صنعتی کوچک ،متوسط و بزرگ در دامغان وجود داشت اما امسال تاکنون ۴۰ واحد تقاضای فعالیت داشتند ، این در حالی است که طی سال گذشته ۳۷ هزار مترمربع زمین در شهرک‌های صنعتی واگذار شد اما امسال ۲۳۰ هزار مترمربع زمین واگذار شده است.

علیزاده ادامه داد: بعد از ایجاد این تعداد واحد صنعتی در شهرستان طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تعداد ۸۲۴ شغل ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش معدن نیز ۱۳ واحد معدنی در حال توسعه و در حال دریافت مجوز در شهرستان هستند که ایجاد این واحدهای معدنی نیز ۲۵۰ شغل پایدار به همراه دارند. 

وی به سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در دامغان اشاره کرد و افزود: مجموعه شهرستان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به خوبی حمایت می‌کند که در همین راستا، امسال با همکاری و همراهی بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری خوبی در شهرستان انجام شده است. 

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واحدهای فرآوری معادن، ایجاد واحد هشت هزار راس دام سبک اصلاح نژاد و ایجاد اولین گلخانه شیشه‌ای پنج هزار مترمربعی، از جمله بزرگترین طرح‌های در حال انجام است.

طرح‌های دهه فجر امسال دامغان ۷۰۱ شغل ایجاد می‌کند

فرماندار دامغان نیز در این نشست ضمن اعلام طرح‌های دهه فجر امسال در شهرستان، بیان کرد: ۶ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال طرح دهه فجر امسال در دامغان ۷۰۱ شغل پایدار در منطقه ایجاد می‌کند. 

مهدی بندرآبادی بیان کرد: ۸۹ طرح با مجموع اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده ۶ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی به افتتاح طرح‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۷۳ طرح عمرانی با صرف ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال، دهه فجر امسال در نقاط مختلف شهرستان افتتاح می شود که از این تعداد ۵۶ طرح با ۶۵۰ میلیارد ریال عمرانی و ۱۷ طرح با یکهزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

بندرآبادی به آغاز اجرای برخی طرح ها به مناسبت دهه فجر در دامغان اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی ۱۳ طرح عمرانی با ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار و سه طرح اقتصادی با سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان کلنگ‌زنی می شود.

وی اظهارداشت: افتتاح خوابگاه دانشجویی دانشکده بهداشت، ندامتگاه ، گام دوم پارک دانشجو، گام اول تصفیه‌خانه فاضلاب، اجرای سامانه آبیاری تحت فشار، بهسازی معابر و محلات روستایی و شهری، از جمله طرح‌های عمرانی شهرستان است که در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد. 

فرماندار دامغان به افتتاح مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اشاره و تصریح کرد: کارخانه خوراک دام و طیور با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال، مرکز پرورش مرغ تخم‌گذار، کارخانه برگزیده قومس و واحد تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی، از جمله طرح‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مهم دهه فجر امسال است. 

آشناگر استاندار سمنان به منظور بازدید از ندامتگاه ، یادمان شهدای گمنام دانشگاه و افتتاح همزمان طرح‌های دهه فجر شهرستان به دامغان سفر کرد.

برنامه‌های ایام الله دهه فجر امسال در سراسر کشور با شعار محوری " انقلاب اسلامی، بالنده، مقتدر، چون کوه استوار" از ۱۲ الی ۲۲ بهمن ماه در حال برگزاری است.