گناباد- ایرنا- همزمان با چهارمین روز دهه فجر بهره برداری از ۱۱ طرح در مجموع با هزینه ۵۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال روز چهارشنبه در شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی آغاز شد.

۶ طرح از این تعداد با هزینه ۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در گناباد و پنج طرح با هزینه چهار میلیارد ریال در شهرستان بجستان به بهره برداری رسید.

فرماندار گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: طرحهایی که امروز بهره برداری از آنها در این شهرستان آغاز شد شامل بوستان بانوان یاس، تکمیل و احداث ۲ بولوار و آب نمای میدان امام خمینی (ره) در مجموع با هزینه ۴۵ میلیارد ریال در شهر کاخک و ۲ طرح منابع طبیعی شامل احداث بادشکن و ۱۶۰ هکتار نهال کاری در منطقه عمرانی گناباد با هزینه هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

حامد قربانی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای مختلف فرهنگی و اجتماعی برای تبیین و انتقال دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم و نسل جوان افزود: به برکت این نظام و تلاشهای دولت تدبیر و امید طی سنوات گذشته شاهد خدمات بسیار در زمینه های بهداشت و درمان، کشاورزی، توسعه و عمران، تکمیل زیرساختهای مخابراتی، آموزش و پرورش و آموزش عالی و اشتغالزایی در این شهرستان بودیم که از جمله آنها بهره برداری از ۶۴ طرح با هزینه بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی دهه فجر در شهرستان گناباد است.

وی ادامه داد: برخی عناصر ضد انقلاب و معاند به شیوه های مختلف به دنبال ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی و خدمات آن هستند و مشکلات اقتصادی را دستاویزی برای اهداف خود می دانند در حالی که مردم برای مسائل مالی علیه حکومت ستم شاهی قیام نکردند و این اقدامات خللی در همراهی مردم با نظام ایجاد نمی کند.

فرماندار گناباد با اشاره به استمرار وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا در این شهرستان گفت: عادی انگاری مردم و کم توجهی به رعایت پروتکلهای بهداشتی موجب افزایش شیوع این ویروس شده و برای برون رفت از این وضعیت همه مردم باید نسبت به رعایت مسائل پیشگیرانه و بهداشتی احساس مسوولیت کنند.

فرماندار بجستان هم از بهره برداری پنج طرح با هزینه چهار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

حسین ابراهیمی کردیانی گفت: این طرحها شامل ۲ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای سردق بخش یونسی، ۲ مرکز توانمند سازی و کارآفرینی و نیکوکاری و واحد تولیدی مبلمان و دکوراسیون است.

همزمان با دهه فجر ۱۵۷ طرح در مجموع با هزینه ۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال در شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در جنوب خراسان رضوی به بهره برداری می رسند.

شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف در مجموع با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷، ۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.