سنندج - ایرنا - ۹ پروژه برق رسانی و عمرانی در شهرستان سروآباد در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش ایرنا،‌ مدیر شرکت توزیع برق شهرستان سروآباد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح چهار پروژه برق اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر چهار پروژه برق رسانی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

عبدالله آذری افزود: این پروژه‌ها شامل تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۱۸ کیلومتر در شهر سروآباد و کلنگ زنی تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهر هورامان تخت است.

وی یادآور شد: احداث پست هوایی و رفع ضعف ولتاژ در روستای ژنین و تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار در روستاهای چشمیدر،‌ سرخه توت،‌ کانی حسین بگ،‌ سرومال و دهکانان از دیگر پروژه های افتتاح شده است.

در ادامه مرکز شنوایی سنجی در شهر سروآباد افتتاح شد که مدیر بهزیستی این شهرستان در این آیین اظهار داشت: این مرکز مجهز به پیشرفته ترین دستگاه شنوایی سنجی در استان کردستان است که برای خرید این دستگاه ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

پیمان رشیدی همچنین بهره برداری از مسکن مددجویان بهزیستی در روستای ژنین بخش مرکزی سروآباد گفت:‌ چهار باب مسکن مددجویان ویژه بهزیستی در روستاهای ژنین،‌ ژیوار،‌ دیور و شهر سروآباد افتتاح می‌شود.

پیمان رشیدی افزود: ‌برای احداث این مسکن‌های مددجویی در مجموع اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال  هزینه شده است که برای هر باب مسکن ۴۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات و ۳۵۰ میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

در ادامه مسوولان با حضور در مزار شهدای روستای پایگلان ضمن تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس مزار شهدا را غبار روبی و عطر افشانی کردند.

در ادامه این مراسم میز خدمت در روستای ژنین از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با حضور مسوولان شهرستانی برگزار شد و مسوولان از نزدیک مشکلات و درخواست ها مردم را بررسی و پیگیری کردند.

در گرامیداشت برنامه های دهه فجر بیش از ۱۲۰ برنامه مختلف و پروژه در سطح شهرستان با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دهه فجر نامگذاری شده و این ایام هر سال جشن گرفته می شود و امسال چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.