تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

یزد- ایرنا- یک مدرسه ۶ کلاسه خیرساز روز چهارشنبه در مراسمی با حضور استاندار یزد و مسوولان و جمعی از دانش‌آموزان در میبد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، این مدرسه خیری با زیربنای ۸۶۰ و در زمینی به مساحت ۸۰۴ متر مربع  در ۲ طبقه شامل نمازخانه ، فضای اداری و امکانات جانبی و به صورت صدرصد خیری ‌ساخته شده است.

استاندار یزد در مراسم افتتاح این آموزشگاه گفت: میبد یکی از شهرهایی است که در ۴۰ سال بعد از انقلاب توسعه زیادی یافته و این توسعه و پیشرفت با حضور و سرمایه مردم محقق شده‌ است.

محمد علی طالبی  افزود: این شهرستان یک شهر مثال زدنی است که تا به حال در آن اجرای  پروژه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی و با بیشترین اتکا به سرمایه‌های خیری و روحیه مشارکت مردمی پیگیری و مورد ساخت و ساز و بهره‌برداری قرار گرفته ‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد نیز گفت: اولین مصوبه آموزش و پرورش استان یزد ساخت ۴۲ مدرسه در سطح استان یزد است که برای افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده و از این تعداد  ساخت ۱۴ مدرسه در میبد و هفت مدرسه در اردکان در دست اقدام و پیگیری است.

محسن موحدی فرد افزود: هشت آموزشگاه نیز در مرکز استان مصوب شده و تعداد باقیمانده مدارس از ۴۲ مدرسه نیز در شهرهای دیگر استان برای ساخت برنامه‌ریزی شده ‌است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم خیرین مدرسه ساز میبدی و ساخت تعداد قابل توجهی مدرسه به صورت صد در صد خیری در شهرستان را ستود و تلاش در  جذب اعتبار دولتی برای اتمام ساخت مدارس نیمه تمام خیری را از مسوولان استاندار یزد و مسوولان در خواست کرد.

همچنین به گفته مدیر کل آموزش و پرورش میبد در مراسم خیرین مدرسه‌ساز در ۴ اردیبهشت ۹۸ برای اینکه مدارس میبد تبدیل به شیفت نشود با برنامه ریزی که از چهار سال پیش شده باید تا سال ۱۴۰۰ هر سال ۱۰ مدرسه در شهرستان ساخته شود و تا به حال ۴۰ مدرسه ساخته است.

وی تصریح کرد : شیفت شدن مدارس افت آموزش و مباحث تربیتی را به دنبال خواهد داشت اما خیرین ما با همکاری که دارند بیش از ۶۰ آموزشگاه دیگر را نیز بنا خواهند کرد و از شیفت شدن مدارس جلوگیری خواهد شد.

میبد ۱۹۲ خیر مدرسه ساز دارد که تا به حال در ساخت مدرسه از یک تا سه مدرسه ، اهدای زمین و... مشارکت و همکاری داشته اند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.