به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ، حسین امیریگنجه در چهارمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر و خجسته میلاد باسعادت حضرت فاطمهزهرا (س) گفت: از اوایل دهه هشتاد طرح حذف دفاتر درمانی در دستور کار مدیران تامین اجتماعی قرار گرفت که به علت نبود زیرساختهای لازم، بارها حذف دفاتر درمانی به تعویق افتاد و پس از دو دهه با همت مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تجهیز و راهاندازی سامانه نسخه الکترونیک و زیرساختهای لازم این تحول بزرگ در سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: از اول اسفند سال ۱۳۹۹ بیمهشدگان، بازنشستگان، مستمریبگیران و کارفرمایان که صفحات دفترچه آنها به پایان میرسد، نیاز به دریافت دفترچه درمانی جدید نداشته و میتوانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد و پس از تایید استحقاق درمان از خدمات درمانی بهرهمند شوند.
وی اضافه کرد: هر بیمهشده یا بازنشسته نیز میتواند پیش از مراجعه به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت کند.
امیریگنجه همچنین با تاکید بر این نکته که هر تحول و تغییری در رویههای کاری مستلزم صبور کارشناسان و مردم است، افزود: از پزشکان میشود، از طریق سامانه نسخه الکترونیکی اقدام به پذیرش بیماران کرده و در صورت عدم امکان یا تمایل به استفاده از سامانه، مشخصات بیمهشدگان تامین اجتماعی را در سرنسخه بنویسند و سرنسخه پزشکان، اعتباری مشابه با صفحات دفترچههای کاغذی خواهد داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز پزشکان و بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰*۴* از استحقاق درمان مطلع شوند.
به گفته وی، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی دارای قابلیت و امکانات کامل مورد نیاز بیمهشدگان و مراکز درمانی ارائهدهنده خدمت است و با برقراری ارتباط بین سامانه و سایر سامانههای مورد استفاده مراکز درمانی، امیدواریم شاهد گسترش استفاده از نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچههای کاغذی باشیم.